#1 Skrevet August 6, 2010 Hva kopmmer det seg av at jeg har 5 bar oljetrykk på tomgang ved kald motor og opp mot 5-7 bar på varm motor under turtall. Kan dette fikses og hvordan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2010 mener å huske fra maskintimene på skolen at før høyt oljetrykk ofte kommer av at systemet er tett eller delvis tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2010 Hva kopmmer det seg av at jeg har 5 bar oljetrykk på tomgang ved kald motor og opp mot 5-7 bar på varm motor under turtall. Kan dette fikses og hvordan. 5 bar @ kald motor er helt normalt. 5-7 bar @ varm motor er noe i overkant. Det skyldes enten defekt føler, instrument eller at det er tett et eller annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143070&highlight=h%F8yt+oljetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2010 fant noe her da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2010 For høyt ojetrykk er å bytte oljepumpe da. Men når du skal måle trykket må du sjekke på varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2010 byttet oljepumpe, og vasket sil i dag. Oljetrykket er 2 bar ved varm motor og det stiger til d måleren viser max 7 bar under kjøring på høyt turtall. samme hvist jeg ruser den opp. Er d flere trykkventiler en den som sitter i pumpa. Ser det er en stor skrue\mutter på den braketten som oljefilteret sitter på. Braketten er den som er skrudd i blokka. Er d noe der?? Begynner å bli lei dette nå Får også en slags rar plystre suse\skrangle lyd når jeg drar på hart og samt oljtrykket er høyt.denne lyden høres i 1-2 gir ved turtall rundt 5000rpm. Kommer bare da jeg har full gass, hvist jeg øker rolig høres ikke denne lyden. synes ikke d rasler slik at d kaunne vært kjedestrammer heller men,.... HJELP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2010 kjørte motorflush i dag også, men ikke noe tegn til koks eller dritt i olja. Bunnpanna og motoren innvendig så ren og fin ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2010 ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 bar ikke noen flere trykkbrytere. Ikke turboen din som uler da? sjekket den for slakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2010 ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 barikke noen flere trykkbrytere. Ikke turboen din som uler da? sjekket den for slakk? den lyden som kommer er en slags fiselyd av noslag, vanskeli å beskrive. minner litt om eksoslekasje ved oakning men ser ikke noe sot ved pakning heller,men da hadde vell denne lyden kommet ved pådrag i 4-5 gir også. det ligner mere på en mekanisk lyd . turboen er ny. oljetrykk holdeventil er d nevt noen steder men hvor er den tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2010 ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 barikke noen flere trykkbrytere. Ikke turboen din som uler da? sjekket den for slakk? oljetrykks måleren butter på stoppnåla som er litt over 7 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...