Anbefalte innlegg

Hva kopmmer det seg av at jeg har 5 bar oljetrykk på tomgang ved kald motor og opp mot 5-7 bar på varm motor under turtall.

 

Kan dette fikses og hvordan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske fra maskintimene på skolen at før høyt oljetrykk ofte kommer av at systemet er tett eller delvis tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kopmmer det seg av at jeg har 5 bar oljetrykk på tomgang ved kald motor og opp mot 5-7 bar på varm motor under turtall.

 

Kan dette fikses og hvordan.

 

5 bar @ kald motor er helt normalt. 5-7 bar @ varm motor er noe i overkant. Det skyldes enten defekt føler, instrument eller at det er tett et eller annet sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For høyt ojetrykk er å bytte oljepumpe da.

Men når du skal måle trykket må du sjekke på varm motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet oljepumpe, og vasket sil i dag.

Oljetrykket er 2 bar ved varm motor og det stiger til d måleren viser max 7 bar under kjøring på høyt turtall. samme hvist jeg ruser den opp.

Er d flere trykkventiler en den som sitter i pumpa.

 

Ser det er en stor skrue\mutter på den braketten som oljefilteret sitter på.

Braketten er den som er skrudd i blokka.

Er d noe der??

 

Begynner å bli lei dette nå:(

Får også en slags rar plystre suse\skrangle lyd når jeg drar på hart og samt oljtrykket er høyt.denne lyden høres i 1-2 gir ved turtall rundt 5000rpm.

Kommer bare da jeg har full gass, hvist jeg øker rolig høres ikke denne lyden.

synes ikke d rasler slik at d kaunne vært kjedestrammer heller men,....

 

HJELP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte motorflush i dag også, men ikke noe tegn til koks eller dritt i olja.

 

Bunnpanna og motoren innvendig så ren og fin ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 bar

ikke noen flere trykkbrytere.

Ikke turboen din som uler da?

sjekket den for slakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 bar

ikke noen flere trykkbrytere.

Ikke turboen din som uler da?

sjekket den for slakk?

 

den lyden som kommer er en slags fiselyd av noslag, vanskeli å beskrive.

minner litt om eksoslekasje ved oakning men ser ikke noe sot ved pakning heller,men da hadde vell denne lyden kommet ved pådrag i 4-5 gir også.

det ligner mere på en mekanisk lyd

 

. turboen er ny.

 

oljetrykk holdeventil er d nevt noen steder men hvor er den tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe feil med det oljetrykket der om du ikke får mer en 7 bar

ikke noen flere trykkbrytere.

Ikke turboen din som uler da?

sjekket den for slakk?

 

 

oljetrykks måleren butter på stoppnåla som er litt over 7 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.