#1 Skrevet August 7, 2010 Bilen er en Golf g60t. Kjører med hiddensprut fra 034 og E85. Ser ut som mappet er ok, men kan ikke utelukke at det er noe tull med dette. Men trenger litt hjelp til hva jeg kan sjekke for å finne ut om det er noe mekanisk feil med motor. Har altså problemer med at motor ikke går serlig bra. Spesielt på fullt trykk og full gass pedal. Så langt har jeg funnet ut at tilførsel slangen til bensinregulatoren lekker litt. Det samme gjør retur slangen fra fuel rail. Dette er ikke mye (som jeg ser hvertfall). Kan og se ut som om selve bensinregulatoren lekker litt, men det kan være dette kommer fra slangen inn. Har kjørt en komp test på bilen og. Fikk følgende resultat: nr 1: ca 7,8 nr 2: ca 9,6 nr 3: ca 8,8 nr 4: ca 8,8 Sylinder nr 2 var veldig tør i forhold til de andre 3. Her var det litt fuktig rundt gjengene på tennplugg samt rundt gjengene i hullet. Kunne og se at stemplene var litt fuktige, mens i nr 2 var det nesten tørt. i tillegg så det hvite i midten av tennpluggen fremdeles hvitt på denne pluggen, mens de tre andre var noe mer brune. Any ideas? Fikk ett tips om å sjekke at alle dysene gir like mye fuel. Har ikke fått testet dette helt enda, men de har fin sprut hvertfall. Konisk form og god forstøving. Se bildet: Den til høyre har jeg 3 identiske av, og så er det den til venstre som stod i sylinder nr 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2010 Ta kontakt med Racefix Motorsport muligt han kan hjelpe deg. koster ikke alverden med litt feilsøking i ei sånn bakgårdsjappe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2010 Må få skilter først da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2010 Noen med tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2010 Hva ligger AFr'n på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2010 Noe uvist. Måleren som er montert har jeg fått beskjed om at måler feil. Men denne viser at den er litt på "lean" siden. om det stemmer eller ikke vet jeg ikke. Har ikke fått kjørt med logging på hiddensprutet enda. Her mener jeg at jeg skal kunne få opp dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2010 Kan den måleren vise feil iom att det brukes e85 og ikke 98? a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 8, 2010 Det vet jeg faktisk ikke. Hvor får man tak i sånne bensinslanger med skrukoblinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 8, 2010 AN koblinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 8, 2010 Stemmer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 8, 2010 maxxam tuning blandt annet. Jeg har brukt en god del av de koblingene han selger nå, og de fungerer som bare det Virker som bra kvalitet til en VELDIG pen pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 8, 2010 Nettside? Finner ingenting når jeg googler... Edit: Fant ut av det. Gjelder og google riktig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 9, 2010 Okay, da begynner jeg virkelig og mistenker at det er mappet som gjør at bilen går dårlig. Begynte å kikke litt på sensorer og diverse, og oppdaget at lamda sonden ikke er koblet til i det hele tatt. Gikk inn i mappet og så at Open loop configuration er "disabled", så den kjører kun på fastsatt map. Er det en grunn til at man ikke skal ha lamda sonden tilkoblet når man har hiddensprut? Var en biltema sak som stod i, men kablene var kappet. I følge oppsettet på sprutet så er ett av kravene at en sonde skal være tilkoblet. Får få tak i noen skilter til bilen og kjøre litt logging på den tror jeg... Denne biltema lamdaen, er den ok? må få satt inn noe midlertidig til jeg får en bredbåndslambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 9, 2010 Okay, da begynner jeg virkelig og mistenker at det er mappet som gjør at bilen går dårlig. Begynte å kikke litt på sensorer og diverse, og oppdaget at lamda sonden ikke er koblet til i det hele tatt. Gikk inn i mappet og så at Open loop configuration er "disabled", så den kjører kun på fastsatt map. Er det en grunn til at man ikke skal ha lamda sonden tilkoblet når man har hiddensprut? Var en biltema sak som stod i, men kablene var kappet. I følge oppsettet på sprutet så er ett av kravene at en sonde skal være tilkoblet. Får få tak i noen skilter til bilen og kjøre litt logging på den tror jeg... Denne biltema lamdaen, er den ok? må få satt inn noe midlertidig til jeg får en bredbåndslambda. Hvilket sprut kjører du med da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 9, 2010 (endret) Står i første post. 034 motorsport. versjon IIb Edit: Lambda sonden var ikke koblet til etter at mappingen var gjort vistnok. Men den biltema sonden som stod der har ikke vert der hele tiden, så noe er gjort. Har bestilt en bredbåndslambda for å sjekke alt nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 9, 2010 Tror selv det er mappet jeg altså, om det er bare lever den inn først som sist så har du map på både e85 og 98. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 9, 2010 Va vel planen det. Må bare få ut skiltene igjenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 11, 2010 Da har jeg fått montert i en lamda sånn at jeg kan få målt hvilke verdier den viser. Og den får nok litt mye bensin ja. Var på rich siden hele tiden. Kan for høyt bensin trykk gjøre at den får for mye bensin? Må nok bare inn og få den mappet ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 11, 2010 Da har jeg fått montert i en lamda sånn at jeg kan få målt hvilke verdier den viser. Og den får nok litt mye bensin ja. Var på rich siden hele tiden. Kan for høyt bensin trykk gjøre at den får for mye bensin? Må nok bare inn og få den mappet ja. på min vr6T så prøvde jeg å skru opp bensintrykket, da gikk den som en dass og fjusket. Trykklekasjer på intercooler systemet gjør også så bilen fjusker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...