Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 100 90mod 2,3 som tikker ca 2-3 sekunder etter oppstart, naar bilen er kald. Oppstart med varm motor tikker den ikke. Kan det vere ventillofterene som er slitt eller er det kammen som mangler smoring, eller er slitt? Er det noen som har peiling paa dette?

Mvh Svenn Arve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slitte løftere er det første som slår meg. tar litt tid før løfterene fyller seg med olje

bytta olje i det siste forresten? kan hjelpe. men nye løftere er veien og gå. er ikke farlig, bare kjedelig og høre på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Dan sier!

Jeg har hatt god effekt av innvendig motor-rens også. Har du peilet olje ? lite olje blir det ofte tikking av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peilestikka viser maks, men jeg har faktisk tenkt paa og bestille meg innvendig motorens fra QMI og saa bytte olje. Jeg kjopte bilen for ca en maaned siden, og jeg glemte og sporre om naar han skiftet sist. Jeg tenkte ogsaa jeg skulle prove med oljetillsetningen som QMI leverer, det er teflonbehandling av motoren. Motoren gaar utrolig fint etter disse 2 sekundene, den jager heller ikke noe paa tomgang. Takk for kjappe tilbakemeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikking på kald motor rett etter oppstart kommer som nevnt nesten alltid av slitte løftere. Jeg har ved flere anledninger prøvd innvendig motorvask og andre lurium av forskjellige merker uten bedring. Min mening er at man kan skifte løfterene først som sist, ikke kaste bort pengene på "mirakelkurer" som ikke har funksjon. Hjelper også lite å fylle på oljer med annen viskositet, kan i noen tilfeller hjelpe på symptomene, men problemet er der fortsatt.

Så lenge tikkingen forsvinner etter få sekunder så vil ikke motoren ta noen som helst skade om du fortsetter å bruke de løfterene du har :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdt et forsøk, har blitt bra på 2 biler til meg. ( NG, AAN )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.