#1 Skrevet August 8, 2010 Noen som har link til et sted jeg kan få tak i verktøy for å ta ut limt frontrute? Litt kjedelig med pianotråd:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2010 http://www.bilglassutstyr.no/shop/ Den som heter "Rutekniv trykknapp" Artikkel nummer: 100206 Dette er en et 90 graders knivblad du kjører igjennom rutelimet fra utsiden, så holder du den rett med håndtaket, også drar du den med det andre håndtaket som er festet i wiren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2010 Når man først har fått hull, og hvis man er to mann, så funker det bra med en Wire også. Tre den inn, så sitter en inne i bilen, og en utenfor, så kan man "sage" med den. Limet sitter ofte som et helvete, så ikke like lett med den rutekniven hele runden. Men man klarer seg omtrent ikke uten den heller. Genialt verktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2010 Når man først har fått hull, og hvis man er to mann, så funker det bra med en Wire også. Tre den inn, så sitter en inne i bilen, og en utenfor, så kan man "sage" med den.Limet sitter ofte som et helvete, så ikke like lett med den rutekniven hele runden. Men man klarer seg omtrent ikke uten den heller. Genialt verktøy. Dette er et godt poeng, så om du har pianotråd/wire så ha denne i bakhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2010 pass på å ikke skjære i interiør eller i ramma rundt ruta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2010 Würth selger "kniv" som brukes på fein sag. Min erfaring er at dette funker bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2010 Würth selger "kniv" som brukes på fein sag. Min erfaring er at dette funker bra. Hva er fein sag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 8, 2010 Hva er fein sag? Den heter vel nå Fein Multimaster.. Genialt verktøy vi bruker ofte på jobb. Sagblad på tuppen, som beveger seg sidveis.. http://www.google.no/images?hl=no&rlz=1T4GFRE_noNO380NO381&q=fein%20multimaster&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1259&bih=472 Hvis du bruker sånn wire som glassfolk bruker, så ikke bli for ivrig når du ser at den skjærer bra, det blir grisevarmt også ryker tråden. Been there done that 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2010 En liten oppdatering: Jeg endte opp med det beste, billigste og hyggeligste verktøyet som ser slik ut: Hurtigruta carglass i Ski, gjorde dette gratis :tilber: Dvs, som takk fikk de 3 kurver med moreller til fredagskaffen. Var på imuls innom og reparerte steinsprut tidligere i uka og vi forhandlet oss frem til at de skulle forsøke å ta ut ruta som ren service, naturligvis uten ansvar dersom det skulle gå galt. Jeg skulle demontere alt rundt slik at det kun var å ta ut ruta. Jeg møtte opp til avtalt tid i dag kl 13 og hele operasjonen var unnagjort på et kvarters tid. Ruta var dessuten nyvasket: smil : I ventetiden lånte jeg dagens avis, fikk tibud om kaffe og fikk et særdeles bra på senere innmontering av ruta. Den meget hyggelige damen i kundemottaket og øvrige medarbeidere bidro til en behagelig atmosfære i firmaet. Han som skar ut ruta var forøvrig en av ildsjelene i Follo VW klubb. Selv om det er litt sommerstille og de hadde tid til nettopp slike oppdrag så er det nok mange andre firmaer som heller ville forsøkt å skvise ut noen hundrelapper på et slikt oppdrag. Men alt i alt så tror jeg nok Hurtigruta carglass i Ski har tjent mer på slik super service i form av en fremtidig kunde. Jeg er i hvertfall ikke i tvil om hvor mine frontruter for fremtiden vil bli reparert/skiftet. All honnør til teamet på Hurtigruta carglass i Ski for super service. Nettside og kart til dette "ruteverktøyet" http://www.carglass.no/Verksteder-for-skifte-og-reparasjon-av-bilglass.1412.0.html?&no_cache=1 Forøvrig sjekket jeg ut kniv til fein sag som nevnt lengre opp. Den så smart og effektiv ut, kostet litt over 600 kroner. I tillegg kommer fein saga til 4-5 tusen. Siden jeg kun trenger å ta ut en rute hvert 3. år så er nok det smarteste verktøyet Hurtigruta carglass i Ski. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2010 Nå ble jeg litt nysjerrig. Hva er det du gjør hvert 3. år Steinar, med ruta ute:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 14, 2010 Nå ble jeg litt nysjerrig. Hva er det du gjør hvert 3. år Steinar, med ruta ute:confused: Tar ut 3-seteren, eller pianoet for å få det stemt??...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...