Dekket subber i fjerbæinet. (02 A6)

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så subber dekket i fjærbeinet.

Hva er det som kan gjøre at det skjer?

Detter skjer på begge sider foran.

På det ene bildet ser man hvor det subber.

Sitter 17" RS6 ET 45 brede 7,5 med 225/45-17 på bilen.

P080810_21.19.JPG

Subb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bolten der opp hvor dekket kommer borti, er den blankslitt slik at du faktisk vet at dekket kommer borti der? Slik det ser ut på bildet så ser avstanden for lang ut til at dekket kan subbe. Sikker på at ikke dette er slitasje etter grisekjøring i svinger? Har sett tidligere tråd om dette om en annen bil hvor sistnevnte var årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal ha ganske for store dekk for at det skal subbe borti den bolten der. Er bilen senket ? Da er isådall camberen din feil og da får man ofte slik slitasje som du har....har selv hatt bil med multilink som var senket. Den slet dekk på akkurat samme måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får det første burde du jo skrive hvilke felger du har, str, bredde og et. og hvilken hjul dimensjon du bruker. Jeg mistenker at du muligens har for høyt inpress på felgene dine for en a6 4b.

Hvis det bildet av bolten er med dekket montert, har ikke dekket sjanks til å komme borti den, for den avstanden er lik hele tiden uansett. det er ikke der fjeringa er og den avstanden minker aldri. Jeg tror heller som nevnt over her at en forstillingskontroll er på tide.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det igrunn var veldig merkelig slitasje om det skyldes feil spissing e.l. Ser ut som det er nærmest 90 grader der, det blir det ikke ved normal slitasje mot vei.

Prøv å titt litt mer rundt om du finner andre steder det kan ha tatt i, feks i innerskjermen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dekket har hvet borti den bolten. Dekket er slitt jevnt hele veien bortsett fra innerset.

Sitter å lurer på kjøpe bærebrusett. Kan vel kansje være noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er heeeeeelt på grensen at den ikke subber borti når du heiser den opp er vel det eneste som kan være slitt som gjør at noe går borti der være hjullageret. Hvis jeg ikke tenker helt feil her da... Kan jo godt være det og :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket har garantert ikke vært borti hjulhuset der du mener.

Punktet som er blankt der er heller ingen bolt, og det ligger dessuten høyere opp en overflaten på dekket, så det er ikke mulig at dekket tar borti dær.

Har selv samme dekkdim, men 8" felg med et 37, noe som gir nesten identisk plassering av innerkant dekk-felg, dvs at på din bil er dekket 1,65mm lengre inn enn på min.

På min passat legger jeg hånda mellom hjulhuset og dekket, og avstanden er faktisk større på det punktet du nevner enn det er litt lengre bak på hjulhuset.

Tror nok du må sjekke over alle stagene i forstillingen, da disse ikke akkurat er av førsteklasses kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufttrykk i dekkene dine er høyt nok? Jeg ser at dekket (som så vidt synes på det ene bildet) er godt slitt på samme stedet (mot skulderen på dekket) og at midten på begge dekk er lite slitt i forhold, noe som tyder på for lavt trykk i hjula. Dette i kombinasjon med gal camber og eller for lite spissing kan føre til at dekkene legger seg når du svinger i fart.

Har selv erfart at nye dekk 215/45-17 på 7" 17 felger bli utslitt på innsiden pga høy camber grunnet senking på en sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.