1970-75 audi cross flow motor

Anbefalte innlegg

Hei

En kompis av meg har stående en NSU, (wankel), med audi motor.

Vet ingen ting om motoren bortsett i fra det jeg ser.

Det er en gammel crossflow motor, skråstilt, med fordeler i bakkant.

Den her to ports forgasser.

det jeg lurer på er;

-En slik motor ble den levert som 1,8 og/eller 2.0?

-Hvilken to ports forgasser har denne?

Er slike motorer skjeldne, noe å ha?

jeg får den gratis.

 

jeg vet at audi 100 coupe ble levert med en slik 2.0 på over 100 hk.

 

hva er pluss og minus med en slik motor kontra en 1,6 som jeg har i min audi 80 ls og GT?

 

annet om denne type motorer.

 

takk å takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har peiling/erfaring med slike motorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med et bilde av den ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en Audi-motor på 2 liter, så er det vel ikke noen dårlig motor, da den, i tillegg til Audi 100, ble brukt både i Volkswagen LT og Porsche 924. Lastebilmotor og sportsbilmotor på en gang, med andre ord :) Hvis det derimot er en NSU-motor, så er det vel stor sjans for at det er motoren fra en K70 du glaner på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en Audi-motor på 2 liter, så er det vel ikke noen dårlig motor, da den, i tillegg til Audi 100, ble brukt både i Volkswagen LT og Porsche 924. Lastebilmotor og sportsbilmotor på en gang, med andre ord :) Hvis det derimot er en NSU-motor, så er det vel stor sjans for at det er motoren fra en K70 du glaner på.

 

K70-motoren kjennetegnes ved å ha fire små deksler i stedet for ett toppdeksel (NSU-varemerke), men vw-merking. Jeg tipper "NSU wankel med Audi-motor" er en Ro 80. Tettingene holdt ikke de første årene etter introduksjonen i 1967, motorer ble byttet etter 20-30.000 km, men noen eier valgte å sette inn ordinære stempelmotorer i stedet. Jeg har hørt at mange motorer kom fra Audi 100.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The K70 as launched featured a four cylinder water cooled engine: this was a development from the four cylinder engine mounted in the rear of the NSU 1200

 

Technical hidden VW K70

VW K70 1600, 1600S, 1800S

Produced: 1970–1974 1970–1973 1973–1974

Engine: 4-cylinder-inline engine (four-stroke), front-mounted

Bore x Stroke: 82 mm x 76 mm 87 mm x 76 mm

Displacement: 1605 cc, 1807 cc

Max. Power @ rpm: 75 PS (55 kW; 74 hp) @ 5200 90 PS (66 kW; 89 hp) @ 5200 100 PS (74 kW; 99 hp) @ 5300

Max. Torque @ rpm: 122 N·m (90 lb·ft) @ 3500 134 N·m (99 lb·ft) @ 4000 152 N·m (112 lb·ft) @ 3750

Compression Ratio: 8.0 : 1 9.5 : 1 9.5 : 1

Fuel feed: single 2bbl-carburetor Solex 40DDH, later 40DDHT

Fuel tank capacity: 52 L (13.7 US gal; 11.4 imp gal)

Valvetrain: Overhead camshaft, duplex chain

Cooling: Water

Gearbox: 4-speed-manual, front wheel drive

1972_Volkswagen_VW_K70_NSU_Engine_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.