Risting i bil etter senk (golf2)

Anbefalte innlegg

Etter jg senka golfen, begynte det og riste i bilen ved høyre sving, blir verre jo fortere jg kjører og hardere jg svinger, har nye topplager og hjullager, alt annet i forstilling er kontrolert og funnet iorden..

En kompis fortalte meg at ved myer senk(noe jg har, ta tecknichs nesten i bunn, og små hjul 185/50R15)

så kan drivaksel subbe i vangen, det kan jg ikke se noen tegn til på min.. Er ikke hjula som tar i buen eller fjørskåla heller..

Trenger desperat hjelp noen som har vært borti dette eller vet hva det kan være?

Håper på svar

 

Pål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HER kan du lese da jeg hadde samme problem, og jeg vil også tro at det er samme som har skjedd hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for svar. Bilen min er en 1,6 automat, noen som vet om jeg kan hente akslinger fra en 1,8manuel på hugger?

noen som vet hvor mye jeg skal korte inn akslingene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ein tanke.

min jetta var ikkje skam senka, men før eg plukka den i fra kvarandre så hadde eg ein svak vibrering såvist eg huska.

og under demontering la eg merke til at vibrerinsdemparen på høgredrivaksel var løs.

kan det være den som er problemet?? sidan den får ein anna vinkel og anna belastning på akselen under kjøring??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for svar. Bilen min er en 1,6 automat, noen som vet om jeg kan hente akslinger fra en 1,8manuel på hugger?

noen som vet hvor mye jeg skal korte inn akslingene?

Førstnevnte aner jeg ingenting om, men jeg ville begynt med å skifte de indre leddene og sett om det ble noe bedring da. Ville ventet med å korte inn akslingene, for min 3er ble straks bedre da jeg fikk byttet ledd (eller hele akslingen som jeg så lett gjorde det).

 

Hadde drivakslingen gått innpå vangen, da hadde du sett merkene der det gikk innpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. vil ikke de nye drivknutene bli ødelagt da? sånn som de gamle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gikk fint som bare det i ettertid. Trenger ikke nødvendigvis være at det er akslingen som er for lang, men også at de gamle drivleddene kan være tett på utslitt, og at senken da gjør at det merkes/forkorter tiden de har igjen betraktelig. Ved skamsenk står jo ikke akkurat bærebruer og drivakslinger så veldig gunstig;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ok. har kjøpt alle 4 knutene nå, så får prøve og bytte.. tusen takk for nyttig info

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.