Anbefalte innlegg

På sikt skal jeg få godkjent turbokonverteringen min. Da er jeg interessert i å ha alt i orden, slik at folket på biltilsynet har minst mulig å påpeke.

 

Tankluftingen på min Audi går via et kullfilter i framskjermen. Før var det tilkoblet en magnetventil mellom slangen fra tanken og innsuget. Siden jeg har byttet innsprøytning ++ har jeg ikke utgang som kontrollerer en slik ventil fra styreenheten lenger. Jeg har leitet litt i ATKE, og funnet ut at den del VW fra rundt 90-tallet bruker en slags vakumstyrt sak. Jeg bør kanskje prøve å skaffe en slik. Den jeg har avbildet kommer fra en G60 (nr. 7). Er det noen som vet hvordan denne fungerer? Åpner den på vakum? Ser ut til at der er to slanger med vakum som går inn på den. Er det andre modeller som har en enklere løsning kanskje?

 

 

mvh

Vegard

tanklufting.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpner vel når det ikke er vakum, ved pådrag så man suger inn gassene da. Hvis den skulle åpnet på vakum ville vel tomgang blitt et problem da den trekker falsk luft via ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.