#1 Skrevet August 10, 2010 (endret) http://www.belladd.dk/log/belladd/library/BellAddServiceRens2bogd.pdf Det er et rensemiddel på som sprayes inn i innsuget, for å rense innsug, brennkammer og helt ut til eksos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2010 feks QMI motorbehandling og motorrens..Torshov har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2010 feks QMI motorbehandling og motorrens..Torshov har. QMI har intet som erstatter dette produktet.Det er en sprayboks som skal tilføres inn i innsuget. Det ser ut som en mye tryggere behandling enn "Farris trikset" som det er skrevet mye om her på forumet. Renser vistnok helt til eksosutløp. Står mye positivt på danske tdi forumer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2010 Hva med forgasser rens, det renser jo sykt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2010 belladd er ett meget godt produkt, brukt mye paa vw her paa island, danskt produkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2010 Haster det? Visst ikke er det mange steder på nett et eksempel. http://landberg.dk/product.asp?product=63 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2010 Haster det?Visst ikke er det mange steder på nett et eksempel. http://landberg.dk/product.asp?product=63 Sender de til oss i kalde nord? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2010 Sender de til oss i kalde nord? hmm, det har jeg ikke sjekka. Så lenge du forhåndsbetaler varen og frakt, så tror jeg ikke det er noe problem. Pleier å gjøre det på e-bay der det står sender kun til Tyskland, Uk etc. Men send de en mail, så finner man det fort ut, er det et "mirakelprodukt" så er det kanskje verdt litt jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2010 (endret) Denne skal kjøpes og testes, om jeg så må ta meg en tur til Danmark. Hvis den fungerer er det helt genial for å slippe å skru av innsugsmanifoil og egr hver 30000 for å rengjøre driten. Ser at Bell Add også lager et rensesystem for verksted bruk. Det lignet mye på BEDI systemet som er beskrevet i elsa_win for å rense sotede motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2010 He he.. Koste det det koste vill, liker instillingen. Prøv med mail før den kjøreturen. Og post noe etterpå, sikkert mange som vill ha visst dette funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2010 (endret) Har nå bestilt fra http://www.nap.dk 1 stk dieseltilsening 1D og 2 stk Servicerens 2D Vil legge ut bilder og resultater før og etter når dette er mottatt og prøvd ) kom på 680 DKR. (724 NOK) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2010 Har nå bestilt frahttp://www.nap.dk 1 stk dieseltilsening 1D og 2 stk Servicerens 2D Vil legge ut bilder og resultater før og etter når dette er mottatt og prøvd ) kom på 680 DKR. (724 NOK) fått prøvd dette?? eg sjølv har no to flasker servicerens 2D ståanes på bordet, tenkte å teste det ut i løpet av veka/helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2010 Jeg har nå prøvd disse produktene. Kjøpte følgende Bell Add produkter 1 stk 1D (Dieseltisetning) og 2 stk 2D (Servicerens). Tok 1D på tanken. Så sjekket jeg hvordan EGR ventil og innsug så ut innvendig. EGR var godt nedsotet, og innsug så greit ut, men med et lite ca -2 mm sot lag.Det hadde begynt å være en noe hard gange, det var derfor jeg bestemte meg for en rens. Med driftsvarm motor, lot jeg den gå på tomgang. Jeg tok av veivhusvenilasjonsslangen, og sprayet ned mot turbo på innsugssiden ca en halv boks. Det begynte å komme noe røyk ut av eksos, så "noe" skjedde. Tok kun en halv boks inn her, da jeg var redd at IC skulle samle opp alt, og sende alt inn når jeg begynnte å kjøre. Jeg tok en 10 min kjøretur. Deretter bestemte jeg meg for å ta resten av boksen inn litt nærmere innsug, og sende det derfor inn etter inntercooler (mellom IC og Innsug). Kjørte en ny 10 min tur. Kom bra med røyk ut de første 2 min på begge turene. Dagen etter kjørte jeg 1 boks til på samme sted, og det kom godt ut med røyk og sot både når jeg sprayet inn, og når jeg kjørte den ren. EN uke etter siste behandling sjekket jeg EGR og innsug igjen. Ikke akkurat skinnende rent her, så egr måtte jeg rense manuelt som vanlig. Men motor hadde fått en betydelig bedre gange (psykisk illusjon?). 2D har ingen eller lite effekt før ventilene, men jeg tipper den virker kun fra og med innsugsventil og ut. Dette er nok en særdeles mye medre måte å rense motor på enn det velkjente "farris trikset". Neste gang jeg skal gjøre dette, vil jeg ta av egr ventil, og ta det rett inn i manifoilen istedet. Til alle dere som sikkert er sykt skeptisk til Bell Add Service rens, søk på danske bilforum og bli overbevist der før dette blir dømt nedom og ut. I Danmark benytter selv merkeverksteder dette når de har service på biler (inkl Audi VW verksteder). Bell Add er "nytt" for oss, men et velkjent produkt i Danmark og Island. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 16, 2016 6år gammel tråd, men noen som har prøvd noe lignende stoffer med god erfaring? Vil få renset innsugene, men ganske mye jobb og demontere de... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2016 Hva med mr muscleovns rens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 16, 2016 Hva med mr muscleovns rens Hører vel hjemme på kjøkkenbenken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 16, 2016 Tenkte å prøve det på koks på ventiler osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 16, 2016 Hva med mr muscle ovns rens Jeg brukte tilsvarende fra JIF til å rengjøre diesel-turboen og diesel-innsuget, men det var i demontert tilstand. Disse rensemidlene vil ete opp aluminiumen om det får ligge lenge nok. Det hadde null problemer med å løse opp gammelt dieselsot på ordentlig stål. Jeg ville nok ikke helt det inn i motoren mens den går... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 16, 2016 Jeg brukte tilsvarende fra JIF til å rengjøre diesel-turboen og diesel-innsuget, men det var i demontert tilstand. Disse rensemidlene vil ete opp aluminiumen om det får ligge lenge nok. Det hadde null problemer med å løse opp gammelt dieselsot på ordentlig stål. Jeg ville nok ikke helt det inn i motoren mens den går... I demontert tilstand ville jeg også ha brukt det, men skeptisk til og spraye det inn via intercooler / turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 16, 2016 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...