KE-Jetronic som tuller... Noen som har vært borti det samme?

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Da har jeg fått telefon fra verkstedet... Spurte om jeg hadde delemotor liggende.: rolleyes

 

Bensinpumpa var bare en liten del av feilen på bilen min, det er nemlig KE Jetronicen som tuller...

 

Symptomer er:

-Bilen starter, men går ikke.

-Bensinen kommer fram til KE-Jetronicen, men ikke videre.

 

Er det noen som har vært borti det samme? Har pratet med Møller for evt. utskiftning av hele systemet, og det er 22k,- pluss moms og jobb.

 

Er EVIG takknemlig for tips som kan føre til at bilen min går igjen. Nå har den stått siden vårmønstringa på Hadeland, og det synes jeg er litt kjipt mildt sagt...

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Vet ikke om det samme KE jetronic på min bil som på din. Men jeg hadde problem med bensinpumpen. Den gikk, men leverte ikke nok trykk. Før jeg byttet bensinpumpe var bensintrykket frem til motoren rett over to bar. Det var ikke nok til at dysene åpnet når jeg løftet på "tallerkenen" i luftmengemåleren. Trykket skal være (mener jeg) rundt 7 bar. Mitt tips er å sjekke at du har nok bensintrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det med trykk. Skal ha et fabelaktig høyt trykk disse. Pumpen er og svin dyr. Pierburg pumpe. Kompis plagdes med en Comp, og der prøvde vi mye rart. Pumpen leverte jo bensin i bøtta så det sang etter, men det var tydeligvis ikke nok når den ble belastet. Skiftet pumpe på den, og da var den god som ny.

Anbefaler at du er 100% sikker på at pumpen leverer det trykket som den skal, før du foretar deg noe videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse pumpene skal levere 6,5 bar. En Bosch 040-pumpe gjør susen, da er man sikret både med trykk og mengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bensinfilter,sjekk om det er liv i hjelpepumpen i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Vet ikke om det samme KE jetronic på min bil som på din. Men jeg hadde problem med bensinpumpen. Den gikk, men leverte ikke nok trykk. Før jeg byttet bensinpumpe var bensintrykket frem til motoren rett over to bar. Det var ikke nok til at dysene åpnet når jeg løftet på "tallerkenen" i luftmengemåleren. Trykket skal være (mener jeg) rundt 7 bar. Mitt tips er å sjekke at du har nok bensintrykk.

 

Bensinpumpen er byttet, og ja, den leverte også 2 bar når den var gåen. Den nye leverer 6.8, men takk for tipset.:)

 

Stemmer det med trykk. Skal ha et fabelaktig høyt trykk disse. Pumpen er og svin dyr. Pierburg pumpe. Kompis plagdes med en Comp, og der prøvde vi mye rart. Pumpen leverte jo bensin i bøtta så det sang etter, men det var tydeligvis ikke nok når den ble belastet. Skiftet pumpe på den, og da var den god som ny.

Anbefaler at du er 100% sikker på at pumpen leverer det trykket som den skal, før du foretar deg noe videre.

 

Takk for svar. :)

 

Disse pumpene skal levere 6,5 bar. En Bosch 040-pumpe gjør susen, da er man sikret både med trykk og mengde.

 

Takk for svar. :)

 

Bytt bensinfilter,sjekk om det er liv i hjelpepumpen i tanken.

 

Takk for tipset, skal sjekkes!

 

Status nå er at man har kommet frem til at det er mengdefordeleren som tuller. Bilen blir flyttet fra verkstedet den står på nå som ikke ville fortsette å skru på bilen til et GODT Audi verksted som jeg har brukt før når Audien tullet.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes disse KE-jet klumpene i mange forskjellige varianter eller er det noen få utgaver? I såfall vil jeg tro at disse finnes i bøtter og spann rundt om kring hos huggere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes disse KE-jet klumpene i mange forskjellige varianter eller er det noen få utgaver? I såfall vil jeg tro at disse finnes i bøtter og spann rundt om kring hos huggere.

 

Men i frykt av at det skal gå i stykker igjen tenker jeg at jeg tar meg råd til ny...

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temmelig drøyt å koste på 27.500 pga. av frykt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i frykt av at det skal gå i stykker igjen tenker jeg at jeg tar meg råd til ny...

 

Fabian

 

Tror heller at jeg hadde sjekket et eller annet firma i USA som overhaler til en brøkdel av prisen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper kun delen som er ødelagt da, altså mengdefordeleren, den er det rundt 8 for inkl. moms.:)

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper kun delen som er ødelagt da, altså mengdefordeleren, den er det rundt 8 for inkl. moms.:)

 

Fabian

 

Tør heller påstå at det er potensiometeret som har lagt på røret.

...ikke helt uvanlig feil på KE-jetronic. Da får man en hel masse snåle feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på BMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært borti innspruten på en så ny audi. Kan heller ikke forklare hvorfor den ikke får bensin videre fram, MEN:

 

Jeg har fikset mange venner/bekjentes audier med samme problem (pluss min egen GT coupe) ved å jumpe bensinpumpereleet. De startet men stoppet med engang.

De startet pga pumpa går når du vrir om tenninga (hører nok summing fra pumpa i noen sekunder da). Så når du prøver å starte så er releet gått til hell og den får ikke bensin under gange.

 

Prøv å jump mellom hull 30 og 87 (85?) i under bensinpumpereleet sikringsboksen. Du kan se på bensinpumpereleet hvor hovedstrømmen skal gå. Lag deg noen cm kabel og to hannplugger og prøv. Skal du se at den starter. Evt kjøre strøm rett på pumpa manuelt. Verd å prøve før du bestiller ting og tang fra hele verden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.