Tenningsproblemer Audi 100 2.3E ´90.

Anbefalte innlegg

Hei!

Symptomene er som følger:

Jeg kan som regel starte opp og kjøre uten problemer. Av og til, men ikke alltid, kan motoren så stanse "av seg selv" når jeg bremser ned - f eks ifb med et kryss - og spesielt hvis jeg må stanse helt og den skal over på tomgang. I fart er alt ok.

Står jeg stille og ruser motoren og så slipper gassen, kan den også kutte helt - men igjen ikke alltid. Tomgangen er i tillegg ujevn og "vandrer" mellom ca 1100 og 500, av og til går den nesten helt ned men uten å stoppe.

I og med bilen har automatkasse blir problemene med å holde turtallet ved nedbremsing ekstra store.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme problemet, synd ingen har svart? Lurer på svar selv..

Har du funnet ut av det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, frykter mange dyre timer på verksted med feilsøking...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sannsynling enten litt falskluft eller at tomgangsregulatoren din er full av drit :)

så startgass funker ikke til å finne falsklufta, du må kikke NØYE. Tomgangsregulatoren renses ved å ta wd40 oppi, la virke og helle ut til det som kommer ut er rent. (så lenge du tar olje i til slutt så kan du bruke div rensemiddel, men liker å bruke wd40 eller tilsvarende selv)

du kan med fordel lese ut feilkoder og dette gjøres med enten en sikring eller noen ledningsstumper og du får koden via motorlyset.. sjekk sjm autronics. Titt litt rundet her :)[/url

men uansett, det kan være andre årsaker til feilen også, feks sliten fordeler, så derfor feilsøker man :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.