#1 Skrevet August 10, 2010 (endret) Som topic sier er clutchenpdalen helt løs. Skulle kjøre hjem fra jobb i dag, og når jeg skulle gire fra 1. til 2. hører jeg er knekke/knake lyd i fra pedalen hørtes ut som det kom i fra inne i bilen. Jeg tenker med en gang at det er noe feil med den sylinderen som sitter rett under pedalen... For vippet pedalen opp igjen, så nå kan jeg bare ta den opp og ned som jeg vill... Noen som har no tips? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2010 Skal vedde 100kr på at Fjøra inni pumpa på pedalen har ryki.. Bare ta den opp, finn en som er så lik som mulig, evt bestill ny om det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2010 Har lest litt rundt nå og har funnet en del momenter å feil søke, takk til Stig Rune. Starter med å sjekke pedal og mastersylinder. Er vel mest sansynelig det ut i fra at det ikke har sunket noe i bremsevæske beholderen Har også lest denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=48886&highlight=Mastersylinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2010 Skal vedde 100kr på at Fjøra inni pumpa på pedalen har ryki.. Bare ta den opp, finn en som er så lik som mulig, evt bestill ny om det går. Takker:) Tenker noe sånt jeg og, for var en bestemt knekke lyd når jeg trådde inn pedalen, og da tror jeg lite på slavesylinder, kan jo være master som har godt da. Skal få hjem bilen og få testa litt. Takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2010 Takker:) Tenker noe sånt jeg og, for var en bestemt knekke lyd når jeg trådde inn pedalen, og da tror jeg lite på slavesylinder, kan jo være master som har godt da. Skal få hjem bilen og få testa litt. Takk for hjelp ta å sjekk om clutchen frigir når pedalen er inne og om den "låser" når du drar pedalen ut, om den gjør det så er det mikkel sier (mener nå hvert fall det er mest normalt at stempelet sitter fast i "styrestanga" fra pedalen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2010 Staget på sylinderen min knakk der hvor det er gjenget opp for å justere lengden på sylinderen. Om den er knekt der ser du dette gjennom en inspeksjonsluke under pedalsettet ditt. Trangt og jævlig å holde på med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2010 ta å sjekk om clutchen frigir når pedalen er inne og om den "låser" når du drar pedalen ut, om den gjør det så er det mikkel sier (mener nå hvert fall det er mest normalt at stempelet sitter fast i "styrestanga" fra pedalen) Staget på sylinderen min knakk der hvor det er gjenget opp for å justere lengden på sylinderen. Om den er knekt der ser du dette gjennom en inspeksjonsluke under pedalsettet ditt. Trangt og jævlig å holde på med.. Takker for svar og hjelp Begynte å feilsøke, og ble ganske overrasket over hva feilen var, og at den var så åpenlys som dere ser av bildene. Var selve pedalen som hadde knekt. Øret som forbinder gaffelen/staget til sylinderen hadde knukket av resten av pedalen. Rett og slett ett tretthetsbrudd, ganske lang brud og. Så det var jo ikke rart jeg synes jeg hørte en knekke lyd når clutchen forsvant i bånn, hehe Takker for alle svar og all hjelp uansett Da blir det å få tak i ny pedal i morgen, så er bilden på veien igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2010 Hah såpass ja.. Da tapte jeg 100kr . Skjedde samme med meg ang pedalen i bunn, men da var det fjøra inni pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2010 Hah såpass ja.. Da tapte jeg 100kr . Skjedde samme med meg ang pedalen i bunn, men da var det fjøra inni pumpa. Er jo ikke overraskende at det skjer noe merkelig med disse bilene, hehe Er jo det som er skjarmen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...