Anbefalte innlegg

Som topic sier er clutchenpdalen helt løs.

 

Skulle kjøre hjem fra jobb i dag, og når jeg skulle gire fra 1. til 2. hører jeg er knekke/knake lyd i fra pedalen hørtes ut som det kom i fra inne i bilen. Jeg tenker med en gang at det er noe feil med den sylinderen som sitter rett under pedalen...

 

For vippet pedalen opp igjen, så nå kan jeg bare ta den opp og ned som jeg vill...

 

Noen som har no tips?

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vedde 100kr på at Fjøra inni pumpa på pedalen har ryki.. ;) Bare ta den opp, finn en som er så lik som mulig, evt bestill ny om det går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vedde 100kr på at Fjøra inni pumpa på pedalen har ryki.. ;) Bare ta den opp, finn en som er så lik som mulig, evt bestill ny om det går.

 

Takker:)

 

Tenker noe sånt jeg og, for var en bestemt knekke lyd når jeg trådde inn pedalen, og da tror jeg lite på slavesylinder, kan jo være master som har godt da.

 

Skal få hjem bilen og få testa litt.

 

Takk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker:)

 

Tenker noe sånt jeg og, for var en bestemt knekke lyd når jeg trådde inn pedalen, og da tror jeg lite på slavesylinder, kan jo være master som har godt da.

 

Skal få hjem bilen og få testa litt.

 

Takk for hjelp :)

 

ta å sjekk om clutchen frigir når pedalen er inne og om den "låser" når du drar pedalen ut, om den gjør det så er det mikkel sier :)

 

(mener nå hvert fall det er mest normalt at stempelet sitter fast i "styrestanga" fra pedalen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staget på sylinderen min knakk der hvor det er gjenget opp for å justere lengden på sylinderen. Om den er knekt der ser du dette gjennom en inspeksjonsluke under pedalsettet ditt. Trangt og jævlig å holde på med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta å sjekk om clutchen frigir når pedalen er inne og om den "låser" når du drar pedalen ut, om den gjør det så er det mikkel sier :)

 

(mener nå hvert fall det er mest normalt at stempelet sitter fast i "styrestanga" fra pedalen)

 

Staget på sylinderen min knakk der hvor det er gjenget opp for å justere lengden på sylinderen. Om den er knekt der ser du dette gjennom en inspeksjonsluke under pedalsettet ditt. Trangt og jævlig å holde på med..

 

Takker for svar og hjelp :)

 

Begynte å feilsøke, og ble ganske overrasket over hva feilen var, og at den var så åpenlys som dere ser av bildene. Var selve pedalen som hadde knekt. Øret som forbinder gaffelen/staget til sylinderen hadde knukket av resten av pedalen. Rett og slett ett tretthetsbrudd, ganske lang brud og. Så det var jo ikke rart jeg synes jeg hørte en knekke lyd når clutchen forsvant i bånn, hehe :)

 

DSC02210.jpg

 

DSC02212.jpg

 

Takker for alle svar og all hjelp uansett :) Da blir det å få tak i ny pedal i morgen, så er bilden på veien igjen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah såpass ja.. Da tapte jeg 100kr :P. Skjedde samme med meg ang pedalen i bunn, men da var det fjøra inni pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah såpass ja.. Da tapte jeg 100kr :P. Skjedde samme med meg ang pedalen i bunn, men da var det fjøra inni pumpa.

 

Er jo ikke overraskende at det skjer noe merkelig med disse bilene, hehe :) Er jo det som er skjarmen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.