OZ sentreringsringer -utgått...??

Anbefalte innlegg

Mangler sentreringsringer til mine Oz Opera 8,5X19.

Snakket med Hafnor, som er Oz importør, og de kan fortelle at disse er utgått fra sortimentet.

Hva kan man gjøre? Noen som har tips på Oz-leverandører som kan ha noe liggende i en skuff?

 

Disse ringene er i alu, og fjærbelastet for å holde på plass i felgen.

 

 

tips tar jeg i mot med glede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler sentreringsringer til mine Oz Opera 8,5X19.

Snakket med Hafnor, som er Oz importør, og de kan fortelle at disse er utgått fra sortimentet.

Hva kan man gjøre? Noen som har tips på Oz-leverandører som kan ha noe liggende i en skuff?

 

Disse ringene er i alu, og fjærbelastet for å holde på plass i felgen.

 

 

tips tar jeg i mot med glede

 

Sjekk ebay e.l. eller dra til en som driver med maskinering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Markussen Metalstøperi i Harstad.

De kan lage disse til deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke ringer i alu, da. Stikk innom en felgsjappe og finn noen som passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det utvendige målet,så skal jeg se hva jeg har på jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett skudd i blinde, men kanskje Felgimport har noe som kunne passe? Til Holsten hjulene mine har jeg fjærbelastede fra Momo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.!

Marius: Har prøvd, men det er litt spesielle ringer, da de "sitter" i en utsparring/ramme i felgen. Er liksom ingen som går an å bruke....

Thomas: Har du OZ- ringer, mtp. problemstillingen nevnt over?

Rudi: Kanskje det, ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så nøye om ringen sitter fast i felgen. Det viktige er at den har riktig indre og ytre diameter, samt at man får den langt nok inn i felgen slik at den ikke stikker ut av senterhullet.

 

Brukte noen i plastikk som jeg hadde liggende og slenge da jeg fant ut at jeg hadde rotet bort ringene til mine OZ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler sentreringsringer til mine Oz Opera 8,5X19.

Snakket med Hafnor, som er Oz importør, og de kan fortelle at disse er utgått fra sortimentet.

Hva kan man gjøre? Noen som har tips på Oz-leverandører som kan ha noe liggende i en skuff?

 

Disse ringene er i alu, og fjærbelastet for å holde på plass i felgen.

 

 

tips tar jeg i mot med glede

 

Jeg har 4 OZ aluringer liggende hjemme. Skaffet de for lenge siden da jeg trengte senterringer til OZ Opera Mercefelger til bruk på Passat (Ø57,1) men de passet ikke. Husker ikke om jeg skulle hatt Ø66,6 eller Ø73,1 og hvorfor de ikke passet, men kan måle dem dersom det er interessant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4 OZ aluringer liggende hjemme. Skaffet de for lenge siden da jeg trengte senterringer til OZ Opera Mercefelger til bruk på Passat (Ø57,1) men de passet ikke. Husker ikke om jeg skulle hatt Ø66,6 eller Ø73,1 og hvorfor de ikke passet, men kan måle dem dersom det er interessant.

 

Hei Runar!

Så spennende! -Hadde vært kjempemessig om du kunne måle dem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar!

Så spennende! -Hadde vært kjempemessig om du kunne måle dem!

 

Tok litt tid dette, men tittet på dem i går og det står printet 54,06mm på dem og når jeg målet hullet inni er det 54mm i diameter. Ytre diameter på ringen er litt verre, jeg måler den til ca 70mm.

 

Mener å huske at den var for stor til å passe på OZ Opera felgene jeg hadde før og da tror jeg de hadde 66,6mm nav (Merce og nyere Audi). Men VW/Audi har jo også 57,1 nav og da er vel disse feil uansett? Blir ikke klok på disse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon har en "bøtte" med disse i sjappa.. skal selv ha slike, så skulle få låne hele "bøtta" med hjem så jeg får de riktige..

(jons dekk og felg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon har en "bøtte" med disse i sjappa.. skal selv ha slike, så skulle få låne hele "bøtta" med hjem så jeg får de riktige..

(jons dekk og felg)

 

Jon har jo alt (eller skaffer det), så det kommer jo ikke akkurat som en bombe at han har dette : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon har jo alt (eller skaffer det), så det kommer jo ikke akkurat som en bombe at han har dette : smil :

 

Det er sant! Så må han være den med best service innenfor dekk/felg og matcher LETT alle priser(og billigere!)

 

Er en grunn til at jeg kun handler der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant! Så må han være den med best service innenfor dekk/felg og matcher LETT alle priser(og billigere!)

 

Er en grunn til at jeg kun handler der!

 

Kan ikke klage på hverken service eller priser der nei... Han har til og med reist hjem fra ferie for å montere dekk for meg... ;)

Jeg kan ikke se noen grunn til ikke å handle der iallefall : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har snakket og mailet med Jon i to omganger ang. disse, får ringe ham en dag å høre om han kan grave litt mer i bøtta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt tid dette, men tittet på dem i går og det står printet 54,06mm på dem og når jeg målet hullet inni er det 54mm i diameter. Ytre diameter på ringen er litt verre, jeg måler den til ca 70mm.

 

Mener å huske at den var for stor til å passe på OZ Opera felgene jeg hadde før og da tror jeg de hadde 66,6mm nav (Merce og nyere Audi). Men VW/Audi har jo også 57,1 nav og da er vel disse feil uansett? Blir ikke klok på disse...

 

Jeg har noen slike fra OZ liggende som jeg har handlet lokalt, i god tro. De passer flott på navet, men passer ikke i utsparringen i felgene.

 

Er vel straks på tide å få på piggdekkene uansett :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har snakket og mailet med Jon i to omganger ang. disse, får ringe ham en dag å høre om han kan grave litt mer i bøtta

 

Jeg skal som sagt låne de med hjem og prøve de på mine OZ Opera i 20".. Passer de til mine så vil vel de passa dine og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal som sagt låne de med hjem og prøve de på mine OZ Opera i 20".. Passer de til mine så vil vel de passa dine og?

 

Ja, skulle jo tro det. Men i følge Hafnor ble Opera levert med 4 forskjellige utsparringer...?

Kanskje du gidder å måle de du finner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal som sagt låne de med hjem og prøve de på mine OZ Opera i 20".. Passer de til mine så vil vel de passa dine og?

 

Har du fått sjekket noe, Anders?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke hatt mulighet desverre.. men haster det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, neei, bare gi meg målene når du har dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg gjøre :) Blir vel ikke før jeg legger om da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpt senterringer hos Martins til mine OZ Opera nå i sommer. De hadde dette på lager og disse var i stål også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.