#1 Skrevet August 10, 2010 Hei, driver å skal senke bilen ned nå, er allerede senket en del men vill jo ha den litt lengre ned men da virker det som at dekkene fremme kommer til å ta oppi skjermen? Har 225/45R17 8"felg å ET32. Må jeg valse eller vinkler dekket seg litt inn når den kommer lengre ned? kjører jeg i en hump ser det ut til at dekket kommer til å slå rett oppi skjermen som sagt er det andre som kjører med samme dimensjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2010 Heisann. Det er begrenset hvor mye du får senket med 17" i det hele tatt. Men det kommer ann på hvor mye du skal senke. Felgen vil ikke vinkle seg innover slik du tenker på. Så skal det være noe håp burde du valse. Har en kamerat som kjører med akkurat samme oppsett med deg, men ikke samme innpress da. Han subber ikke på denne høyden. Si ifra om du ikke får vist bilde http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs548.ash1/32036_432965560449_636350449_6192692_4558129_n.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2010 er vell ca slik min og er på høyden fikk ikke til å senke noe mer anyway idag, mutteren satt bom fast så jeg får nøye meg med slik den er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2010 et 32 høres mye ut...jeg subber med et 35...er 8,5x19"da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2010 Bare å slippe den sålangt ned som det går det... du finner fort ut hva som ikke går Valsede hjulbuer fremme ville jeg uansett hatt hvis du tenker på grei mengde senk. Du drar fort med deg kanten som går innover hvis du tar oppi. Å ET32 på 8" brei felg er ikke så veldig mye... stikker da innenfor vil jeg tenke meg. Etter mine regninger blir 9x17 ET38 / 8x17 ET22 like mye "stikkende ut". Setter jo det i perspektiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2010 Bare å slippe den sålangt ned som det går det... du finner fort ut hva som ikke går Valsede hjulbuer fremme ville jeg uansett hatt hvis du tenker på grei mengde senk. Du drar fort med deg kanten som går innover hvis du tar oppi. Å ET32 på 8" brei felg er ikke så veldig mye... stikker da innenfor vil jeg tenke meg. Etter mine regninger blir 9x17 ET38 / 8x17 ET22 like mye "stikkende ut". Setter jo det i perspektiv valsing blir gjort en gang uansett hadde bare senkesettet vert mer med meg hadde jeg slept den helt ned til bakken,men når mutteren sitter så pass fast at jeg ikke klarer å vri den med en "oversized" rør tang er det ikke lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2010 Jeg kjører med 8,5x19" ET35, men skal space ut 12-16mm... Ser det var skrevet at det er begrenset hvor mye du får senket med 17", ser ikke helt den da 225/45*17 er omtrent akkurat det samme som 225/35*19... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2010 Jeg kjører med 8,5x19" ET35, men skal space ut 12-16mm... Ser det var skrevet at det er begrenset hvor mye du får senket med 17", ser ikke helt den da 225/45*17 er omtrent akkurat det samme som 225/35*19... Tok ikkje den helt jeg heller, men dette blir uansett ikke no problem når senkesettet ikke vill samarbeide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 12, 2010 Jeg kjører med 8,5x19" ET35, men skal space ut 12-16mm... Ser det var skrevet at det er begrenset hvor mye du får senket med 17", ser ikke helt den da 225/45*17 er omtrent akkurat det samme som 225/35*19... Med tanke på subbing. Er lettere å subbe med 45 profil kontra 35.Dette merker jeg godt nå som kjører 225/40/18 på 18x8 felg. Skal bli godt å gå over til 225/35 på 18x8,5 felg Men med tanke på høyden så blir det jo det samme. Kan jo alltids løse subbeproblemet med å gå ned på str. på dekket. Men for å få bilen i "normal" høyde så blir den jo så klart farlig nærme bakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 12, 2010 Med tanke på subbing. Er lettere å subbe med 45 profil kontra 35.Dette merker jeg godt nå som kjører 225/40/18 på 18x8 felg. Skal bli godt å gå over til 225/35 på 18x8,5 felg Men med tanke på høyden så blir det jo det samme. Kan jo alltids løse subbeproblemet med å gå ned på str. på dekket. Men for å få bilen i "normal" høyde så blir den jo så klart farlig nærme bakken fårstår enda ikke helt jeg diameteren på dekk og felg er jo ca lik på 225/45/17 som f.eks 225 40/18? så hvorfor skal mer profil subbe lettere? Prøver å lære meg no nytt idag og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 13, 2010 Unnskyld. Nå surrer jeg litt også. Snakker rundt meg selv her. Kan vel forsåvidt glemme det jeg skrev. Men grunnen til at du ikke får senket så fryktelig mye mer enn det f.eks. kameraten min er gjort er pga. dekkstr. da. F.eks med 215/40/17 hadde du fått senket mer. Men det sier seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2010 da er jeg litt mer med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...