#1 Skrevet August 10, 2010 Hei, har de siste dagene merka at det har vært skikkelig bensinlukt fra bilen min, etter jeg har kjørt.. Det gjelder en S4 93mod. Har byttet grenrør, turbo, eksos og bensinpumpe (oppgraderings pumpe) tidligere i sommer, men har kjørt med dette en stund og uten og merka noe.. Nå lukter det skikkelig bensin inni bilen hvis jeg drar på litt i 1 og 2.. men ikke ved vanlig kjøring.. Men etter jeg har parkert, samme åssen jeg har kjørt lukter det bensin, også flere timer etter jeg har parkert.. Har også merka at det går mere bensin også, 0.3 per mil mer en til vanlig.. Pleier også og smelle i potta når jeg "bremser på gira" , akkurat som om bilen får alt for mye bensin.. Den er også litt rar og starte når den har stått litt, akkurat som om bensina må fylle røra igjen.. Har kikka etter lekasjer, men klarer ikke finne noen, eneste er den banjon som står på toppen ved bensinpumpa som er litt tvilsom.. men lukter ikke noe bensin der mvh Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2010 Sjekka de stålomspunnede slangene som går til bensinfilteret i motorrommet og til fuelrailen? Har en tendens til å lekke når de blir noen år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2010 Har byttet den fra filtere og inn på det ene røret, da den begynte og lekke en dag jeg skrudde.. Takk for tipset! Kan jeg starte bilen og bøye litt forsiktig på de koblingene og se om det spruter litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2010 Kan jeg starte bilen og bøye litt forsiktig på de koblingene og se om det spruter litt? I såfall med vernebriller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2010 Har du sjekket slangene inn på bensin trykk regulatoren? Lekker det luft her så vil bilen bruke mer bensin. Ellers så kan du prøve å ta av den elektriske kontakten på EVAP ventilen(Blå ventil som står ved innsuget), Og se om det hjelper noe. Sjekket bilen for feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2010 fant en slange som var litt løst bak insuget som går til BTR.. Satt den på igjen med en liten klemme.. Trur syndern er den banjoen som står på toppen av tanken, skal få bytta det så det okke blir fult så krapp sving... Kan jeg bruker kobberrør til bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2010 Har bytta banjoen bak og den er.potte tett.. Men det er fortsatt en sinnsyk bensinlukt etter jeg har kjørt/stått på tomgang.. Så jeg aner ikke hva det kan være Den EVAP ventilen skal jeg prøve og nappe ut.. hva gjør den egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2010 Har bytta banjoen bak og den er.potte tett.. Men det er fortsatt en sinnsyk bensinlukt etter jeg har kjørt/stått på tomgang.. Så jeg aner ikke hva det kan være Den EVAP ventilen skal jeg prøve og nappe ut.. hva gjør den egentlig? Napp bare el pluggen av,ikke hele ventilen. EVAP systemet slipper bensin damp inn i insuget isteden for ut i fri luft(kort fortalt). Men vis ventilen eller releet som styrer den begynner å tulle så kan den bli stående oppe og at det kommer gass hele tiden og ikke bare når den får beskjed. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2010 Kan det være en dyse som ikke lukker som den skal? Du skriver at det smeller i potta ved motorbrems. Dette kan tyde på at det kommer for mye bensin inn i motoren når du motorbremser. Ved 0 gass og turtall skal det komme minimalt med bensin. Kan jo også være tps'n din som gir feil signaler. Har du lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2010 Hei, nei har ikke lest av noe feilkoder enda.. skal prøve evap ventilen når jeg får tid.. Ligger med influensa (A) Prøvde og lukte litt rundt i motorrommet etter jeg hadde stoppa, det lukta litt bensin ved filteret og ved tur\retur.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2010 Prøvde og koble av EVAP'n og da kom det en rar lyd fra bagasjerommet, akkurat som en pipe lyd (hørere det så vidt inni bilen men når jeg stapper huet i bagasjen hører jeg det høyt) og det dirra i slangene på toppen av tanken.. er det riktig? Går det ann og skjekke dyser og tps med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 16, 2010 Bensinlukta er borte, hadde ikke fått det helt tett alikevel, bytta kobberpakninger på banjon og da blei det tett og lukta forsvant.. Men det smeller fortsatt og er litt høyt bensinforbruk enda. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 17, 2010 Lest av med vagcom og det var feil på lambda'n! skal prøve og få bytta den så sier jeg i fra om det blir løst eller ei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...