#1 Skrevet August 11, 2010 heisann sliter med at det tar alt fra 1 forsøk til 20 forsøk før jeg får startet bilen min , det som skjer er at jeg vrir om tenningen og starter bilen , den tnner og starter men går barre opp på 1,5K turtall og dauer , om jeg gir gass har det ingen effekt , så kan nesten virke som den kutter tenningen. ting som er gjort med motoren utenom det normale er at det er montert BSR Optiflow kit , 007 forge resirk og chip som ble gjort før jul en gang. noen som har peiling ? takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2010 Det er sikkert startsperren som slår inn. Nøkkelsymbolet i instrument panelet lyser hvis det er startsperren. Se tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2010 Skudd i blinde.. Bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2010 Startsperresymptom ja, alternativt om det er alt for lav spening på batteriet kan det arte seg slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2010 Sjekk timing på motor om ingen ting annet er feil.. 1 tann feil på 1,8t og de har en tendens til å bli sånn:) Om startsperre slår inn så skal den ikke ha startvansker .. den starter da lett og stopper igjen rett etter at normal start har forekommet, med følgende startsperre lampe. Eventuelt gasspjeld, forsøkt å grunninstille? Feillager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2010 vel nå tror jeg ikke nøkkelen min har start sperre , da den ikke har det svarte feltet som nøkler med startsperren vanligvis har , og er heller ingen elektronik inni nøkelen av noe slag. Forge eier har dog instalert en Defa pakke på bilen (fjernlås og alarm) som egentlig ikke har fungert i d heletatt sålenge bilen har vært i mitt eie , er det kansje denne som begynner å tulle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2010 Jeg har heller ikke noe elektronikk i min nøkkel. Eller den kan ikke åpnes på noen vanlig måte. Men har startsperre på bilen, noe jeg tror de aller fleste A4'er har. Ang. defa pakke finns det noen modeller med startsperre, Du kan prøve å ta ut sikringen til alarmen. Men høres ut som startsperra til bilen slår inn. Vanlig problem dette. Når du starter bilen, får du opp en lampe med nøkkelsymbol? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2010 får opp en lampe med nøkkelsymbol , men den forsvinner etter en liten stund , når jeg starter bilen og den stopper igjen blinker denne lampen så jeg nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2010 Da er det startsperren som slår inn. Feilkoder kanal 25 eller 17? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2010 Hadde samme problemet på B5'en min etter motorbytte, den staret og gikk helt normalt etter å ha rengjort tennpluggene samt dradd ut elektronikken til gasspjeldet. '96 modell med startsperre (nøkkelen var ikke programmert inn i nye ecu'en, men bilen startet og gikk etter at kabelen til gasspjeldet ble dradd ut) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 12, 2010 Holder en sterk knapp på at det er den dårlige loddinga til Audi på startsperre-ringen som ligger inni tenningslåsen. Fiksa dette problemet på 3 biler nå, funker som bare det etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2010 Les mere her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&highlight=a4+startsperre&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2010 hadde samme problem selv. da var det gasspjeldet som var gåent. Fikk opp i vagcom at gasspjeldet sto i feil posisjon.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 12, 2010 Veldig vanlig med dårlig kontakt i stikkerne på ledningen inn på Lesespolen som er nevnt over her også. Byttes mye av de ledningene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...