#1 Skrevet August 11, 2010 Jeg har en audi a6, hvor jeg får opp lampe for ABS feil, og tror den ene sensoren til ABS bremsene er dårlig. Det jeg har gjort er koble sensorene fra styreeheten og koble til et multimeter. Først målte jeg resistansen og leste av alle 4 sensorene til å ligger like over 1,2Kohm. Så justerte jeg inn multimeteret på ac spenning og prøvde å sveive hjulene rundt på ca 1 omdreining pr sekund. Jeg leste av 3 sensorer til å ligge på mellom 0,4v og 0,5v, mens den på høyre fremhjul bare lå på like over 0,1v. Noen som har noe tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2010 dette kan du vel sjekke med vag-com? sikkert noen i området rundt der du bor som kan hjelpe deg med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2010 Jeg hadde en del trøbbel med ABS-sensorene mine. Etter å ha byttet alle sensorene og finjustert de.. uten forandring.. Så var det turen til verkstedet, hvor de tvangskjørte pumpa (for å sjekke at den virket) og pusset noen kontakter.. Det var alt som skulle til Med andre ord, sjekk kontaktpunktene før du tar helt av med bytte av sensorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2010 Eller som eg gjorde, limte en knekt abs-ring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2010 Hvem kontaktpunkter mener du ? er det noe jeg har oversett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2010 Eventuelt kakk lett på sensoren om det er sånne som ikke er skrudd bare presset inn.. De pleier skli ut litt (par mm) så starter sensoren å fuske, værdt en sjekk om de lar seg små banke litt lengre inn om du har den typen som ikke er skrudd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2010 Takk for tipset om banking! Jeg har nå "justert" litt og sensoren viser nå det samme som de andre. Ingen feilmeldinger foreløpig så blir spennende å se etter en kjøretur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2010 Takk for tipset om banking! Jeg har nå "justert" litt og sensoren viser nå det samme som de andre. Ingen feilmeldinger foreløpig så blir spennende å se etter en kjøretur Er somregel det som er feil:) Håper det var feilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2010 Er somregel det som er feil:) Håper det var feilen:) Det var desverre ikke det som var problemet Jeg var ute å kjørte en tur nå, og det første som skjedde var at lampen begynte å lyse !! Er det noe annet som kan være galt, eller står jeg igjen med å bytte styreenheten. Er det noen som bor i nærheten av Hønefoss eller Kongsberg, som har VAG-COM og kunne være så snille å hjulpt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2010 Anbefaler isåfall vagcom test før noe deleskift i allefall:) Kjipt at det ikke var så enkelt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2010 Når det gjelder en ABS styreenhter. Hvis jeg bestiller én fra Polen (noe som koster 1500kr ) Kan jeg da bytte den selv og det virker? Eller må den omprogrammeres av et verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 14, 2010 Er det ingen som vet om jeg må programmere ABS styreenheten på nytt, eller om jeg bare kan plugge den inn å alt virker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 14, 2010 Må stort sett kodes inn.. noen nye styreenheter lar seg ikke kode.. men de skal være sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...