Anbefalte innlegg

Jeg skal snart polere en hvit BMW med svart folie på taket for en kompis, men kan jeg polere vanlig med maskin på folien? Eller tåler den ikke det? Jeg skal bruke menzerna power finish tenkte jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vell noe som å polere over reklametekst eller lignende.

Farger lett av, tåler MEGET LITE VARME.. Hadde hoppa over folien, men voks kan den nok få =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte steg2 (og 3) til Meguiars for hånd og det ble veldig stor forskjell, angrer på at jeg ikke tok 50/50 bilder. Dette var ca 6-7mnd etter folien ble lagt på.

Følte det var litt mer arbeid å jobbe på folien forhold til vanlig lakk

deep-crystal-3-step-system.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal gjøre noe med folien, ta det iallfall for hånd slik det er nevnt over her. Folie er ikke laget for å poleres, og skjer det først en liten skade må hele folien fjernes og folieringen gjøres på nytt. Lakken kan du jo derimot pusse ned med sandpapir og alikevel polere opp til bedre glans en noengang, folie er langt fra like tilgivende å jobbe med. Så vær forsiktig, jobb for hånd er mitt råd etter å ha jobbet med folie/bildekor i noen år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt DA maskin om du har det tilgjengelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar:) da blir det å ta folien for hånd og resten med maskin:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at printet folie, folie som ikke er skjært ut, men printet på logo på dekoren hvis dere skjønner, tåler lite eller nesten ingenting varme... Printet folie lager jeg mye av selv og polerer\lakkrenser utallige av hver uke og der er det aldri noe problem å kjøre på vanlig måte, men prøver å unngå å legge for mye press der det er store partier med dekor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.