Dokumentere reg.reim bytte

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp ny bil, og i bilannonsen sto det at "Registerreim er nylig skiftet"

Finner ingen kvitteringer på at dette er gjort, og lurer derfor litt på om det virkelig er gjort eller ikke.

Bilselgeren sa også at reima var byttet.

Bør jeg forlange kvittering fra bytte, eller rett å slett bestille en time hos møller?, så kanskje de kan si noe om tilstanden på reima??

Hva er egentlig intervallen på reg.reim bytte på 1,9tdi 130?? bilen har gått 78500km og i kjørecomputeren står det "service in 2500km"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Better safe then sorry" :)

Da jeg kjøpte passaten min fikk jeg forige eier til å bytte reima (han gjor det sjøl)

Tre måneder etter røyk ett av rullehjula til multireima, som igjen dro med seg mye annet.

Endte med at jeg måtte gjøre alt på nytt...

Ja han bytta reigistere som avtalt, men han kunne ha sagt ifra at hjul å reim var rævva værtfall.. så hadde jeg spart masse på det, men ikke alle er like samvittighetsfulle ved salg.

Så jeg ville bedt om å få dette bekreftet, har han ikke kvitering kan du jo få oppgitt verksted å snakke me de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte min A4 i fjord høst. I annonsen og kontrakten sto det nylig byttet ved ca 200.000 km. Bilen hadde da gått 255.000.

For en tid tilbake siden oppdaga jeg da jeg kjapt bladde helt bakerst i det tyske service heftet, og oppdaga at reima var bytta på 180.000 for 5 år siden! Så nå er det altså straks tid å bytte igjen. Ring Møller å be dem sjekke tidligere servicer på reg.nr ditt. Mulig de kan finne det hvis det er utført hos merkeverksted. Eller for å være på den sikre siden, få den byttet nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med han hvor det er utført da?? Alle kjedene har historikk (møller, mekonomen, bilxtra) visst det er et lite verksted har de gjerne intern historikk. Han kan vell ikke ha betalt dette kontant?? Få han til å ta en utskrift ifra nettbanken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes luringer uten samvittighet som kun skifter remma, sparer noen hundrelapper på å ikke ta vannpumpe og div hjul.

Jeg ville ikke kun stolt på "tomme ord" i en annonse eller fra en selger. Du bør se kvittering på delene, evt også fotografier fra jobben hvis han har gjort den selv. Det er du som blir sittende igjen med et problem og 25K mindre i lommeboka den dagen den ryker og du leverer den på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.