#1 Skrevet August 14, 2010 Bygd ny motor, nye JE stempler, veivstaker, nye lager og pakninger, både blokk og topp er overhalt. Startet motoren og prøvekjørt litt nå, skiftet akkurat plugger og tok en titt nedi sylinderene, da ser jeg helt klart at det ligger olje oppe på stemplet, blank og fin. Ser også at pluggen på denne sylinderen har tendenser til soting, dette har ingen av de andre. I tillegg er det tendenser til olje lekkasje mellom blokk og topp i bakkant av blokk /topp, så lite at jeg har tatt det for å ha vært oljesøl fra påfyling osv. Tror i grunnen motoren virker ellers helt som den skal, har ikke merket noen unoter enda, dog ikke ladet mer en 0,5 da jeg ikke er ett skikkelig map enda. Jeg har to ting i tankene, det ene er om det er noe tøys med stempelringene på denne sylinderen, dog har jeg tatt komptest, så det er ok. Ellers er jeg redd jeg har lagd spor i toppen med styretappen i blokka da jeg monterte toppen, og dermed ikke får det helt tett pga dette. Har faktisk skiftet en topp pakning allerede, da det piplet vann ut mellom topp og blokk første gang jeg startet den opp.... Noen tanker om dette tilfellet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2010 Arp bolter i toppen? Prøve å stramme til igjen feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2010 hadde også lekkasje av olje mellom blokk og topp. kastet ARP boltene over til naboen og monterte org. bolter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2010 Har orginal bolter, da jeg hadde det så travelt med å montere det sammen at jeg ikke kunne vente på ARP bolter:) Blir det neste gang toppen skal av, men håper jo i det lengste at jeg slipper det.... Hva med å etterstramme orginal bolter, mener det var noen som gjorde det før stemmer ikke det? Eventuellt hva strammet de med da av moment ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...