Lurer på effekt uttak på A6 2,5tdi Abt

Anbefalte innlegg

Hei

Er på vei til å kjøpe tilbake gamlebilen. Det er en 95 mod A6 ABT utgave med Ael motor og 170hk

Bilen gikk som bare juling før og holdt faktisk en original s4 2,2 opp til 140... :evil:

Var helt imponert av den bilen så lurer fæææælt på å kjøpe den igjen..

Den har hatt registerreimshavari og tatt en ventil.

Nå må motoren åpnes uansett og da vurderer jeg litt trim.. Har lest litt rundt på samletråden, men ikke funnet så mye egentlig.

Så det jeg lurer på er ca effekt jeg muligens kan få ut med:

større dyser

porting av eksos og innsug

større downpipe

trim kam

Bilen har gått på opp til 1,3 i ladetrykk, men jeg vil helst under dette...

Er det noen som har ett skikkelig manifoil til denne?

Har lyst å nærme meg 200hk... eller mer... men fortsatt ha en bil som kan brukes hver dag og være driftsikker.

Noen som kan gjette på pris på deler? og tips om steder de selger trim til denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har hatt registerreimshavari og tatt en ventil.

Det er 95% sikkert at det er flere enn EN ventil som er skjev. Eksosventilene blir skjeve, kan se ut som om de lukke men tar du dem ut og kontrollerer så er det blitt kast i flere.

Med mindre remma røk ved forsøk på start og før motoren tente så skal du være særdeles heldig hvis det ikke er litt deformasjon av ett eller flere stempler. Er du heldig så er sistnevnte minimalt, men det er absolutt ikke å anbefale å fortsatt bruke disse stemplene uten å inspisere særdeles grundig for å være sikker på at de ikke har laget bulk/sprekk på kanten av utfresning til eksosventilene.

Hvis du skal ha ut mye effekt så bør stemplene være feilfrie.

Her har du eksempel på 200 hk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=150345

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takke for svaret! Må nok vurdere om den motoren er verdt å fikse nå som jeg fikk ett litt annet syn på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.