Anbefalte innlegg

kjøpte meg en a6 som jeg tengte å fikse litt på å selge videre.

Har ett rart problem meg klimaanlegget. uansett om jeg stiller på HI eller LO eller noen grader,

kjører den på akkurat samme temperatur.

Først trodde jeg det var noe med Air-condition anlegget, men det er ikke det.

 

Noen som har hatt lignende problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte meg en a6 som jeg tengte å fikse litt på å selge videre.

Har ett rart problem meg klimaanlegget. uansett om jeg stiller på HI eller LO eller noen grader,

kjører den på akkurat samme temperatur.

Først trodde jeg det var noe med Air-condition anlegget, men det er ikke det.

 

Noen som har hatt lignende problem?

 

Høres ut som en deffekt stillmotor på temperaturspjeldet. Er det 2 sone anlegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

 

det er ikke 2 sone på denne. er en 1995 mod, så det er det gamle klima anlegget.

mye arbeid å bytte temperaturspjeldet da? tenke meg at det var noe som har hengt seg opp på en måte ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kos deg ;) (Har akuratt gjort det selv, den første er den enkle, 2 av mine motorer er gåene)

 

http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var=

 

http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var=

 

Men sjekk feilkodene først er mitt tips

 

http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var=

 

8,5 elller i disse baner 11l og 13 feil tyder på feil med sjeldmotorer.. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. dette må jeg sjekke. takk får tips=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. takk, skal sjekke dette. ser jeg det lett om den er deffekt eller? er det bare å prøve å rengjør, å prøv anlegget på nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. takk, skal sjekke dette. ser jeg det lett om den er deffekt eller? er det bare å prøve å rengjør, å prøv anlegget på nytt?

 

Det var sannlig ikke så lett å se hos meg. Og det var langt ifra så mye kullstøv og shit på mine som de som er på bildene, de som finest ut var de som var defekte. Det du kan gjøre er å sette spenning på brun og hvit ledning og se om de beveger seg. Husk og snu polaritet. (Visst den er i endeposisjon har den ikke noe mer å gå på :)) Jeg brukte et 9V batteri, har lest andre steder at det går fint å bruke 12V, men motoren er merket med 7V så du for velge om du tar risken)

De to som er mest kødd å komme til, de bak selve panelet, de må du ha ut for å få testa. (jeg måtte det ihverfall) kanskje du finner en mer genial måte. ;)

 

edit: På noen fora blir det sagt at feilkodene forsvinner av seg selv når du har retta feilen, mens andre sier at du må inn med vag-com, jeg har ikke funnet ut åssen det er hos meg ennå, da jeg venter på to motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. sjønner at jeg har noe å finne på i morgen nå da=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene slettes etter en stund, eller et antall starter.

Knallbra info i denne tråden, dette er det mange som har problemer med. : ja :

 

(Og det at de fineste er mest defekt: de går til tider fryktelig sakte disse motorene, og da fylles de med skit og vil ikke starte igjen..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da slipper jeg å tenke på å slette feilkoder. kjempe bra info fra Najib El-Mansouri her ja. renget med at flere hadde hatt problem med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt :) Fikk bytta den ene defekte idag, i panelet bak så nå har jeg fått skrudd sammen faenskapen, unskyld fransken men det var noe knot for en uerfaren skruer. Er det noen som kanskje vet (mistenker at det er rød side (d.s) for den flytter ikke på seg) hvem av de som leder luftstrømmen opp på vinduet? Den eneste som jeg vet med sikkerhet er at den flytter på seg når jeg setter spenning på den. Har også målt at klima enheten gir ut 8,5V på begge spenningsregulatorene. Slik jeg ser det kan jeg ha vært mega uheldig og at pot. er gåen på d.s eller det er ledningsnettet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håp noen har svar på det da, får det har ikke jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he ingen fare :) Det er ganske enkel elektrisk oppbyggning på disse bilene, for det meste reeler og brytere. Og da går det ann å finne feilen, men har bare klart å finne tyske tegniner og da kommer jeg ikke videre. (Når man kommer til klima så er det så pass mange følere tilbakemeldinger at når man har "brukt opp" de vanlige feilene, må man ha dokumentasjon for å forsette.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg plukket litt på motorene. den ene motoren som satt enklest til så helt grei ut, prøvde den med 9v batteri. men den andre motoren gikk ganske dårlig. hvor kan jeg skaffe en slik en billig? skal jeg gå til hugger'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg plukket litt på motorene. den ene motoren som satt enklest til så helt grei ut, prøvde den med 9v batteri. men den andre motoren gikk ganske dårlig. hvor kan jeg skaffe en slik en billig? skal jeg gå til hugger'n?

 

Mange som selger deler her inne. :) Ellers så er det ikke anbefalt å kjøpe disse brukt, jeg gjorde det men men..

Møller skulle ha over 1700kr stk.

 

Her er det en del rimligere visst du har tid til å vente.

 

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=3esyw555j0gm0355nnqeix55&pn=W0133-1608903,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1700kr betaler jeg aldri i livet for dette :) tar vell lang tid å bestille denne da.

 

Du snakket foresten om en motor til, kan det stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1700kr betaler jeg aldri i livet for dette :) tar vell lang tid å bestille denne da.

 

Du snakket foresten om en motor til, kan det stemme?

 

He he.. Måtte le selv når jeg snakka med møller... :) Vet ikke hvem du har utforsket hittil? Det er to bak klimaanlegget (display), den enkleste den jeg har tatt bilde av ( er ikke helt sikker på hva den gjør?) og så har du en rett ved visker.motor helt i bakkant motorrom ved frontrute. (må av med lister v.viskere og motoren, denne er forsåvidt grei)

Det jeg har funnet ut er at den ved v.motor styrer varmt/kaldt visst det er det som er problemet? De to bak anlegget sammarbeider om å styre lufttilføsel til riktige kanaler og den siste er jeg ikke helt sikker på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. jeg har sett på den du har bilde av, å den ved visker motoren.

 

Men de bak klima displayet har jeg ikke sett på, vanskelig å komme til de da? må jeg av med mye inne i bilen da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. jeg har sett på den du har bilde av, å den ved visker motoren.

 

Men de bak klima displayet har jeg ikke sett på, vanskelig å komme til de da? må jeg av med mye inne i bilen da eller?

 

Når motor er varm, kjenn på de to røra med kjølevann som går inn i kupe (OBS kan være veldig varme) De skal nesten ha samme temp, er den ene varm og den andre kald så kan problemet være varmeveksleren er tett, den ventilen som sitter der kan også tulle seg. Den motoren ved visker, sitter med noe overføringsstag som man tydelig kan se på den andre siden av viftehuset (heter det det??. (denne skal bevege seg når du går ifra kaldt til varmt) Det er bare denne som styrer varme/kulde ut av motorene. Har du ikke problemer med hvor det blåser henn (oppe/nede/midten) ville jeg ventet med de to inni bilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. tror jeg sjønner=) har ikke problem med hvor lufta skal gå nei, så venter med de til jeg har fått bytta den ved viskeren=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.