Anbefalte innlegg

Når jeg skal starte bilen, og drar på starteren, starter bilen som normalt, men stopper brått etter 2 sekunder.

Når jeg prøver på nytt, går starteren rundt uten å ta tak i svinghjulet. Hvis jeg venter 2-3 min, og prøver, så vil den så vidt starte, ved at jeg jobber med gassen, og drar den på starteren. Da hoster den og jobber på 1-2 sylindre, før den blir bedre og bedre. Når motorvarmen har steget litt, går den helt normalt.

Jeg merker heller ingenting når jeg kjører vanlig, bilen starter også som normalt når den er varm.

Jeg har sjekket alle kontakter, sjekket og renset luftmengdemåler. Da bilen går ujevnt på tomgang skiftet jeg tempsensor, og det ble litt bedre, men den går veldig urent, dog den holder seg på 900. Hvis jeg gasser, og slipper gassen (som man gjør idet man clutcher) så synker turtallet til 500rpm, og opp igjen.

Alle pluggene er ganske ferske, og jeg har sjekket pluggledningene, jeg har dog ikke byttet dem enda, men tror ikke det er problemet i dette tilfelle.

Jeg har også byttet bensinfilter. Det skal også nevnes at det hveser veldig fra bensinlokket, og når jeg tar av lokket, hoster bilen. Jeg har et problem med drivstoffnivågiveren, den går opp og ned og klarer ikke å bestemme seg.

Jeg har kjørt VAG COM, og fikk følgende feilmeldinger:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 -- 35-10 - - - Intermittent

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

14-00 -- Adaptation Limit (Add) Exceeded

16513 - Unknown Error Code

P0129 -- 35-10 - - - Intermittent

16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High

P0138 -- 35-00 - -

00575 - Intake Manifold Pressure

12-10 -- Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

16491 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Signal too Low

P0107 -- 35-10 - - - Intermittent

01261 - Oxygen (Lambda) Sensor Frequency Valve (N7)

26-10 -- Output Open - Intermittent

Readiness: N/A

Mye rart det her..noen som har råd eller erfaringer?

motoren er en 1,6 liter ADP bensin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperren din slår jo iallefall ut, og det er ett ganske vanlig problem på B5en.

Fikses slik: link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har antatt det og lest tråden, men er litt i tvil, da nøkkelsymbolet ikke lyser, men syns det er merkelig fordi motoren dør ganske brått, men hvis jeg gir gass iløpet av de 2 sekundene så begynner den å puttre og hoste på 1 - 2 sylindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slett feilkoder,kjør bilen en time+(vist du får den til å gå) Les ut feilkoder igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første feilen du har er ihvertfall startsperra, som nevnt prøv å slett. Prøv også en annen nøkkel, er bilen chippa?? Det kan også kødde til sperra.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke chippa nei, og jeg har kun ebay vag com så jeg får ikke sletta feilkodene.

Ifølge feilmeldingene suger motoren falskluft, men jeg har gått over med startgass og turtallet endra seg ikke.

Noen som vet hva den hveselyden fra bensinpåfyllinga kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.