#1 Skrevet August 15, 2010 (endret) Når jeg skal starte bilen, og drar på starteren, starter bilen som normalt, men stopper brått etter 2 sekunder. Når jeg prøver på nytt, går starteren rundt uten å ta tak i svinghjulet. Hvis jeg venter 2-3 min, og prøver, så vil den så vidt starte, ved at jeg jobber med gassen, og drar den på starteren. Da hoster den og jobber på 1-2 sylindre, før den blir bedre og bedre. Når motorvarmen har steget litt, går den helt normalt. Jeg merker heller ingenting når jeg kjører vanlig, bilen starter også som normalt når den er varm. Jeg har sjekket alle kontakter, sjekket og renset luftmengdemåler. Da bilen går ujevnt på tomgang skiftet jeg tempsensor, og det ble litt bedre, men den går veldig urent, dog den holder seg på 900. Hvis jeg gasser, og slipper gassen (som man gjør idet man clutcher) så synker turtallet til 500rpm, og opp igjen. Alle pluggene er ganske ferske, og jeg har sjekket pluggledningene, jeg har dog ikke byttet dem enda, men tror ikke det er problemet i dette tilfelle. Jeg har også byttet bensinfilter. Det skal også nevnes at det hveser veldig fra bensinlokket, og når jeg tar av lokket, hoster bilen. Jeg har et problem med drivstoffnivågiveren, den går opp og ned og klarer ikke å bestemme seg. Jeg har kjørt VAG COM, og fikk følgende feilmeldinger: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 -- 35-10 - - - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 14-00 -- Adaptation Limit (Add) Exceeded 16513 - Unknown Error Code P0129 -- 35-10 - - - Intermittent 16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High P0138 -- 35-00 - - 00575 - Intake Manifold Pressure 12-10 -- Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 16491 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Signal too Low P0107 -- 35-10 - - - Intermittent 01261 - Oxygen (Lambda) Sensor Frequency Valve (N7) 26-10 -- Output Open - Intermittent Readiness: N/A Mye rart det her..noen som har råd eller erfaringer? motoren er en 1,6 liter ADP bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2010 opp . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2010 Startsperren din slår jo iallefall ut, og det er ett ganske vanlig problem på B5en. Fikses slik: link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2010 har antatt det og lest tråden, men er litt i tvil, da nøkkelsymbolet ikke lyser, men syns det er merkelig fordi motoren dør ganske brått, men hvis jeg gir gass iløpet av de 2 sekundene så begynner den å puttre og hoste på 1 - 2 sylindre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2010 Slett feilkoder,kjør bilen en time+(vist du får den til å gå) Les ut feilkoder igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2010 Den første feilen du har er ihvertfall startsperra, som nevnt prøv å slett. Prøv også en annen nøkkel, er bilen chippa?? Det kan også kødde til sperra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2010 Bilen er ikke chippa nei, og jeg har kun ebay vag com så jeg får ikke sletta feilkodene. Ifølge feilmeldingene suger motoren falskluft, men jeg har gått over med startgass og turtallet endra seg ikke. Noen som vet hva den hveselyden fra bensinpåfyllinga kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...