#1 Skrevet August 15, 2010 Hei jeg har en audi a6 1,9tdi 2000 som går i nødmodus ved kjøring. har lest og pratet med flere angående dette problemet. prøvde og ta diagnose på bilen men fant ingen ting. så etter at jeg prøvd alt som jeg kunne tenke meg, og noa bil mekanikere jeg kjenner. så prøvde jeg turbon etter som dem mente d. men den var d ikke. har noen noe forslag på hva feilen kan være? takker på forhånd er forøvrig en Afn motor da så jeg har prøvd følgende: -skiftet og gått over vackumslanger - luftmassemåler skiftet - map sensoren - prøvd å bytte de 2 n75 ventilene. fikk en brukt en av en jeg kjener så kan fort være ødelagt den jeg prøvde med da. - rengjort insuget - turbo skiftet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2010 Kva skjer når den går i nødmodus? får du gitt gass eller ingen respons? Kan hende det ligger ein feil på gassføleren. Eg hadde samme problemet med min AFN, då var det eit lite brudd på ein ledning til lmm så den gav feil verdiar. Viss du lar bilen gå i nødmodus og så kobler til diagnose vil du mest sannsynlig få opp problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2010 det skjer ved gasspådrag. vi sjeket bilen etter den var gått i nødmodus og når den ikke hadde gått i nødmodus. er lisom ikke noe respons i bilen mer. men fant ingen feilkoder. men takk for tipset. skal sjeke opp det dær litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2010 det skjer ved gasspådrag. Skulle jo tru at det var ein treigheit i staget til wastegaten, men du hadde vel byttet turboen (vnt-15 turbo?) Kan virke som den registrerer for høgt ladetrykk, betyr ikkje nødvendigvis att den gjer da. Sidan det er variabel turbo kan det henda det kan vera ein feil på vnt mekanismen der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2010 Skulle jo tru at det var ein treigheit i staget til wastegaten, men du hadde vel byttet turboen (vnt-15 turbo?) Kan virke som den registrerer for høgt ladetrykk, betyr ikkje nødvendigvis att den gjer da. Sidan det er variabel turbo kan det henda det kan vera ein feil på vnt mekanismen der! Litt motstridende her, da turboen er VNT som du selv sier Og derfor ikke har wastegate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2010 Litt motstridende her, da turboen er VNT som du selv sier Og derfor ikke har wastegate. Eg beklager, rotet visst litt der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2010 noen andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2010 noen andre forslag? Kjør en log med vagcom og post excel her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2010 skal prøve og få ordnet d i løpet av de nærmeste dagene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2010 ny diagnose blir tatt i morgen. så kommer med info da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 20, 2010 har tatt diagnoser men har glemt og tatt vare på excel. men fant ingen værdens ting. på forsøkene. viste ingen feil. rare greier syns jeg. kan det være noe som er sottet igjen? feks katalysator eller noe? kan lambdasonden være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2010 Lamdasonden er det neppe, for og si det slik:) Hva er det du leser feilkoder med? Når ECU går i limp mode, legger den igjen feilkoder. Den kan ikke gå i limp uten og kaste en kode. Så jeg ville testet med noe annet diagnose utstyr først. Du kan også ha hull i en ladetrykk slange. Sjekk slangen som går inn på innsuget. De bruker og sprikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2010 vet ikke helt hva den er sjeket med men, sist gang jeg var og sjekket var det noe bosh greier. men tar og går over alt av slanger igjen. mot hælja. for da skal jeg skifte reg reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 10, 2010 Er ikke problem med diesel tilførselen då? deffekt forpumpe i tank eller tett dieselfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...