Merkelig oppførsel på oljetemp - A6 2,5tdi V6 2001-mod

Anbefalte innlegg

hei

Har en A6 2001 2,5 TDI V6. Oljetemp giveren viser ingenting etter en lengre kjøretur. Hvis jeg da slår av og på tenning stiger tempgiveren til det oljetempen er, så synker den gradvis nedover til null igjen.

Ingen feilkoser på motor eller instrument. I meas.block viser den tempen, der stiger den og synker den alt etter som, men i instrumentet som nevnt overfor.

Noen som har noen ide? Vet det er to olje tempgivere, er det en til ECU en og en til instrumentet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

Har en A6 2001 2,5 TDI V6. Oljetemp giveren viser ingenting etter en lengre kjøretur. Hvis jeg da slår av og på tenning stiger tempgiveren til det oljetempen er, så synker den gradvis nedover til null igjen.

Ingen feilkoser på motor eller instrument. I meas.block viser den tempen, der stiger den og synker den alt etter som, men i instrumentet som nevnt overfor.

Noen som har noen ide? Vet det er to olje tempgivere, er det en til ECU en og en til instrumentet?

Høres nesten ut som hvordan instrumentet oppførte seg da giveren i min 1990 Audi 100 TQ hadde lagt på røret. Plutselig hadde jeg oljetemp på 130, så gikk måleren ned på det laveste, så opp til 80...

Tok jeg en brå sving kunne alt plutselig forandre seg.

Skiftet giver og alt var i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett å sjekke instrument visninga i allefall:) kjør aktordiagnose med vagcom på analogvisere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett å sjekke instrument visninga i allefall:) kjør aktordiagnose med vagcom på analogvisere:)

Det har jeg gjort, alt OK der:)

Er det en av giverene da eller? Skulle visst om det var den 1 eller 2 polte jeg skal bytte, peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar denne opp igjen. Har byttet den 1 polte uten hell. Men når jeg kobler ifra den 1 og 2 polte fungerer framdeles giveren som beskrevet over. Er det en 3.giver en plass? Alt dette begunte etter jeg byttet oljenivåføleren i bunnpannen, den jeg kjøpte ifra USA er av typen Meyle. Har det noe å si egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne.

Jeg har byttet begge oljetemp giverene, og akkurat fått instrumentet igjen ifra tyskland. De har byttet FIS display og olje viseren, og noe dill baki der.

Samme feilen ennå!!

Hjelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en oljetempgiver på oljepumpa som ofte har dårlig kontakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å?! gjør det det ja, da skal det sjekkes ut imorgen:) Kommer man greit til oljepumpa ifra undersiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du snakker om femmeren og ikke V6 nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry så ikke det før nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanen og, takk uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet ut av det. Har lest på audiworld at noen biler har kombinert oljenivå og temp i oljenivå sensoren. Videre står det at Meyle og Febi sensorer ikke fungerer, det må være OEM giver.

Jeg begynte og undersøke da jeg leste av feilkodene på Golfen til madammen, der er samme giveren gåen, men den heter Oil lever/temperature i vagcom.

Så må få tak i en OEM giver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om du kobler vekk den nye føleren på bunnpannen?

Edit: Såg du har svart samtidig med det samme som eg kom frem til:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om du kobler vekk den nye føleren på bunnpannen?

Edit: Såg du har svart samtidig med det samme som eg kom frem til:-)

Ja, er nok den. Det som irriterer meg er at når jeg fikk sensoren ifra statene, sendte jeg mail med en gang jeg fikk den. På bilde var det Hella, men fikk Meyle. Fikk som svar at de var 100% lik, så det var ikke noe problem.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, av og til kan man bomme med handel fra usa.... Eg kjøpte noen xenon tennere som viste seg å mangle en liten funkjson slik at bilen ikke akpepterer de. Fikk feilmelding:-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka betalter du for den sensoren da? Er den så dyr her hjemme??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt med de tennerene ja, men den koster 30 dollar hos autohausaz, pluss litt frakt. rett over 1200 på møller, og Frode Kristoffersen her inne skal ha 971,- inkl frakt og rabatt. Frode får en bestilling på den ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror eg og får den til ca 8-900 ja

Edit: Ser den koster 998,- uten rabatt på Hellanor. 3 på lager. Tror eg får den for ca 750,-

Skal eg sjekke på mandag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbudet, så den posten først nå, merkelig siden jeg abonnerer på denne tråden. Uansett så funker alt nå, ny giver gjorde susen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.