Fins det noen nødløsning for lekk bensintank?

Anbefalte innlegg

Har en bensintank som har begynt å lekke pga rust. Det er ikke stor lekkasje, men det er rett over eksosanlegget, så det drypper på varme potter... Fins det noen kjerringråd, noe jeg kan bruke for å midlertidig tette lekkasjen inntil jeg får skaffet en tank til å erstatte denne med? Må innrømme at jeg har aldri hørt om noe, men jeg kan jo likevel spørre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såpestykke... gni dette rundt hølet,

det har jeg hørt.. men ingen garanti...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjerringråd: Gni et såpestykke over der lekkasjen er.

Annet råd: Kjemisk metall.

Edit: Slått på målstreken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpe, faktisk. Er det ikke fare for at såpen smelter pga varmen fra eksosen da? Spørs jo egentlig om jeg kommer til, og finner, hullet da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen peiling. Men er vel verdt forsøket å betale 10-20,- for et Lano såpestykke, jekke opp bilen og prøve å finne hullet og gni på litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpestykket reagerer med bensinen. og blir hard.

Jeg gjorde dette med en gammel haug av en bil, og det holdt i over ett år i hvertfall (så lenge jeg hadde bilen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg har sparklet 'pinholes' med bensinlekkasje med litt sterilan (alltid plass til en til som bruker sterilan..) og har så slipt ned rundt hullet med dremelen og lagt på en 'kake' med epoxysparkel. Husk å bare skru til bensinlokket så vidt så du ikke får trykk på tanken etterpå.. Holdt i litt over ett år, måtte til igjen i vår. Må nok finne en ny tank, gett!

Min lekkasje dryppet rett ned i sprekken mellom ytre og indre kapsling på potta, og det stinket bensin nesten to måneder etter rep'en..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.