#1 Skrevet August 16, 2010 (endret) Skal ha av et reimhjul fra en delebil som jeg trenger på coupen min, da det jeg har bygger for lite ut. Eter jo opp reimene mine etterhvert som jeg skifter. Men bolten sitter så inni granskauen fast, jeg kan stå med mi fulle vekt på latmansarmen: bh : Noen som har tips!? Legger ved et bilde som viser at reimhjulet ikke stemmer overens med hjulet på dynamoen. Må da vere et uoriginalt reimhjul som er montert: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2010 Bruk latmannsarm i 3/4 " + stålrør som forlenger hvis det ikke er det du bruker allerede. Skal nok mye til at bolten ryker så hopp i vei! Eller så kan du sette an latmannsarmen mot gulvet og hvi et lite sekund på nøkkelen så vil kanskje startmotoren løsne bolten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2010 Nå har gjordt et nytt forsøk der jeg varma opp med gassbrenner, men neida: bh : Enten så skubber jeg bare bilen bakover eller så glipper pipa bare. Trur jeg gir opp det her: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2010 Du har av hele fronten? I såfall kan du prøve å støtte opp forlengeren med en støttebukk for å få lite sideveis moment på pipa. Ellers er det vel flere her som har hatt hell med svæær muttertrekker? (Som sikkert ødelegger kilen, men..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2010 Du har av hele fronten? I såfall kan du prøve å støtte opp forlengeren med en støttebukk for å få lite sideveis moment på pipa. Ellers er det vel flere her som har hatt hell med svæær muttertrekker? (Som sikkert ødelegger kilen, men..) Ja bortsett fra frontplata, er et hakk i den der som bolten i hjulet sitter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2010 Eneste som hjelper her er verktøy type MANN Du må lage eller låne deg et skikkelig mothold som du setter på reimhjulet, og en STOR latmannsarm, eventuelt muttertrekker som det er futt i. Da kommer den nok så fint så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2010 Fikk løsna det i dag med en real muttertrekker hos kara på høggeriet. Måtte også klippe registerreima for å få trekt av hjulet, var såpass mye spenn i den så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...