hvor kjøpe større bremser til min Scirocco mk2

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å oppgradere bremsene på mk2ærn, noen som har noe tips av hva man burde bygge? foran og bak,? og evt nettsider hvor man får kjøpt det? blir motor på 200hk+ og kommer helt sikkert til å bygge videre, så er like så greit og koste på skikkelige bremser med engang, noen tips?

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bremser har du foran nå? 239 mm? 256 mm?

Mener G60-bremser fra Corrado G60 eller Golf G60 passer rett over dersom du har 256 mm fra før. Det er 280 mm skiver og større kaliper/kloss.

Wilwood leverer også firestemplet kaliper for bruk med 280 mm skive. Sjekk http://www.momentummotorparts.com. Originale bremser fra Seat Leon Cupra (?) skal også passe. 4-stemplet brembo og større bremseskive.

Bak holder originale bremser i massevis (går ut i fra at du har skiver). Oppgrader evt. bremseklossene. Du kan låse bakhjula når som helst med små bremser. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter 239mm bremser foran nå, hvis jeg kjøper 280mm skiver og bestiller opp ett firestemplet wilwood kit, så skal vel dette bare være og montere etter det jeg forstår? også få tak i en 22mm hovedpumpe.

sitter tromler bak nå :/ kjøpte inn så jeg skulle bygge om til skiver bak,men endte med at jeg satte det på en 1'r golf som jeg har istede, så blir nok å handle inn enda en gang til: ) men driver også og tenker litt på hydraulisk håndbrekk, men er usikker enda..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvalg av bremser begrenses veldig av valg av felgstørrelse. Det finnes mange meget bra bremsealternativ hvis du går opp til 16" felg. Men da er utvalget av gateslicks minimalt hvis du ønsker å beholde rullediameter. Jeg selv har sjekket opp endel rundt bremser som går under 15" felger. Da det gir bedre muligheter for valg av dekk. Wilwoodkitet over går under 15" felger, Ibiza/ leon kitet går under 16" eller compomotive MO 15", men disse er igjen ganske tunge felger. Jeg selv har nå innstallert RS2 bakbremser foran på min Golf 2 med G60 nav og 280 skiver. Men dette blir først testet på Rudskogen om et par uker. Av custom løsninger tror jeg en 312 skive dreid ned til ca 300mm med en 4 stemplet caliper med custom brakett vil gi maksimal bremseeffekt på 15" felg. Oz ultraleggera er det felgalternativet som står høyest på ønskelista mi, da de har god plass til bremser inni. Og stikker ikke utenfor hjulbuene med 20mm spacer for å få plass til 4 stemplet caliper.

Sjekk også prosjekttråden min for bilder.

Kom med maks felgstørrelse så kan jeg komme med flere konkrete bremseforslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener G60-bremser fra Corrado G60 eller Golf G60 passer rett over dersom du har 256 mm fra før. Det er 280 mm skiver og større kaliper/kloss.

Det er bare på Golf 2 og Corrado. Scirocco 2 har samme bremser som Golf 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare på Golf 2 og Corrado. Scirocco 2 har samme bremser som Golf 1

Aha. Men da kan man bruke denne adapteren fra Momentum.

P1080093small.jpg

På min mk1 bruker jeg 280 mm skive og standard kaliper/klosser med en custom brakett. Ikke like stor kaliper, men det gir mye bedre bremseeffekt allikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvalg av bremser begrenses veldig av valg av felgstørrelse. Det finnes mange meget bra bremsealternativ hvis du går opp til 16" felg. Men da er utvalget av gateslicks minimalt hvis du ønsker å beholde rullediameter. Jeg selv har sjekket opp endel rundt bremser som går under 15" felger. Da det gir bedre muligheter for valg av dekk. Wilwoodkitet over går under 15" felger, Ibiza/ leon kitet går under 16" eller compomotive MO 15", men disse er igjen ganske tunge felger. Jeg selv har nå innstallert RS2 bakbremser foran på min Golf 2 med G60 nav og 280 skiver. Men dette blir først testet på Rudskogen om et par uker. Av custom løsninger tror jeg en 312 skive dreid ned til ca 300mm med en 4 stemplet caliper med custom brakett vil gi maksimal bremseeffekt på 15" felg. Oz ultraleggera er det felgalternativet som står høyest på ønskelista mi, da de har god plass til bremser inni. Og stikker ikke utenfor hjulbuene med 20mm spacer for å få plass til 4 stemplet caliper.

Sjekk også prosjekttråden min for bilder.

Kom med maks felgstørrelse så kan jeg komme med flere konkrete bremseforslag.

:)

jeg ser for meg og kjöre på enten 15'' eller 16'',

sånn jeg ser for meg ting nå, så tenker jeg på å kjöpe dette kittet: ''MMP Wilwood 4 Piston 11" Brake Kits'' og kjöpe med adapter kittet i tillegg og kjöre på 280mm skiver, og da handle inn 16'' felger, for å väre på den sikre siden, og bygge org gti stilling bak samtidig handle inn en 22mm hovedpumpe?

höres ikke dette bra ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke trenge adapterkitet. Det er for å bruke original G60-kaliper.

Bare bestill 4 piston kitet og spesifiser at det er til mk1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, tror jeg bestiller opp ett adapterkit i tillegg, kjekt og ha liggende, vet jo aldri når det kommer noen nye prosjekter i garasjen, så da blir det nok lagt inn en bestilling om ikke så lenge, takker for svar alle sammen: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at ingen av disse egentlig er godkjent til gatebruk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det litt i bakhode; ) hehe, men ellers takk for opplysningen: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.