Dødgang på ratt og vinglete Audi S2

Anbefalte innlegg

Har merket at S2en min har blitt litt vinglete i det siste. Har alltid vært lett på rattet pga servotronic, men nå er det kommet litt dødgang på rattet.

Når jeg gjør en "turn in" reagerer ikke bilen like fort som den bør.

Når farten er litt stor og jeg må korrigere litt på styringen pga sporing føler jeg at jeg må svinge så mye.

Styreledd og "hundebein" er nye.

Hva kan dette vere? Vil ha mye mer respons i styringen på bilen.

Defekt styringsdemper?

Defekt tannstang?

Har ikke fått tatt bilen opp på bukk og undersøkt enda, da jeg tenkte at "mobben" nok hadde noen tips.

Alle tips mottas med stor takk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt dekktrykk og tillstand dekk først. Kontrolere alle ledd, kuler, foringer o.s.v. for slitasje og evt hjulvinkler. Støtdempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det tannstanga som var årsaken til slakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe lignende på Coupen min, da var det løse bolter på stagene inn på tannstanga, var ikke lett å merke faktisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det tannstanga som var årsaken til slakken.
Måtte du bytte hele tannstanga? Har ikke hørt om noen som har måttet det på Coupe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe lignende på Coupen min, da var det løse bolter på stagene inn på tannstanga, var ikke lett å merke faktisk...
De to skruene som er gjenget inn og med mutter som holder selve stagene ut fra tannstanga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte du bytte hele tannstanga? Har ikke hørt om noen som har måttet det på Coupe.

Skal bytte tannstang ja. Naboen hadde samme problemet på 90'n sin og bytte av tannstang var eneste løsning der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to skruene som er gjenget inn og med mutter som holder selve stagene ut fra tannstanga?

Jepp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.