#1 Skrevet August 17, 2010 Hei! Har noen peiling på hvilken 2,0 liters blokk man kan bruke som passer så og si rett på 1,8 16v KR topp? Har hørt rykter om at en passatblokk skal passe - samme med audi. Men, så sies det også at det blir lav komp om man setter toppen rett på disse blokkene - stemmer det? Har noen testet dette og i så fall - gir det noen effekt å gå opp til 2,0 liters blokk på en så og si standar 1,8 16v KR topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2010 (endret) ABA gjør dette, men den finnes ikke i Norge. Nærmeste er vel feks en 2E motor. Ble vel brukt i feks Golf 3 GTI 8v Dette gir kompresjon på ca 8,5:1 og er egnet for overladning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2010 9A fra Passat passer. Jeg har en slik liggende. Nyoverhalt, honet og med alle lager, pakninger og stempelringer. Planslipt 0,3 mm. Ferdig montert. Si ifra om du er interessert. Har også en overhalt KR-topp med nye kammer (272°), planslipt 0,7 mm, nye ventilstyringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2010 Skal ikke kuppe tråden, men passer KR-toppen rett på PL? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2010 Takker! Det høres bra ut. Da er jo selvsagt spørsmålet - hvordan er det med girkasse fra 2'er 16v - kan jeg bruke den på 9A blokka - flytte over svinghjul og komplett clutch? Du som har ting liggende - finnes det noe pris på blokka og toppen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2010 Ja Mads Kristian. Samme blokk. Passer rett over. Rolf: Du kan bruke samme girkasse også, så lenge den er fra 16V. Mulig at standardclutchen på 9A er 228 mm vs 210 mm på KR/PL. Det er jeg usikker på, men mener du kan flytte over svinghjul og clutch fra KR/PL-motor. Men dette er synsing, så det ville jeg sjekket med en som vet 100% sikkert. Priser osv. kan vi ta på PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...