Anbefalte innlegg

: hjelp : Hei. har noen kjennskap til/byttet delenummer:017 525 291 A, tekstet som: Flens.

Denne sitter rett utifra girkasse og direkte inn på mellomaksel. Saken er den at ved belastning (eks:bratt oppoverbakke med lite eller ingen gasspådrag) oppstår ulyd,(kast) under bilen. Grunnen til at jeg spør er at en bekjent var under bilen og undersøkte og da var det noe/litt slark ved ovennenvnte, mens da jeg fortalte dette til en på møller, som riktig nok aldri hadde vært borti dette, trodde ikke det var der lyden kom ifra. bilen har etter speedometer gått 210km, 6 trinns manuell. håper noen kan hjelpe.

mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en gang en bruk kasse på en kjent hugger, kasse skulle være kontrollert og i god stand.

Den hadde slark der bak. Ble oppdaget og handelen omgjort før montering, etter som det skal være ørlite inn og ut men null opp og ned slakk.

Handelen endte med at jeg også fikk med den beskrevne defekte kassa. Jeg åpnet bak og fant et totalt defekt lager, som ville kostet tusenvis å kjøpe nye deler til og dessuten ville vært en del jobb å skifte. Men om man får tak i hele pakka med mellomdiff så er det mulig at hverken deler eller jobb vil bli alt for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, delen koster ca 3200,- på møller ser ut som den sitter greit til men vet ikke om det krever spes.verktøy.

for en flott samletråd du har laget på 2,2 aan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er lager i diffen som holder flensen er den bytta på 30min.

Renner ut ca 6dl olje som du må etterfylle igjen om bilen står rett

Er bare skru av mellomaksel på kassa så har du rundt 6 skruer som holder diff på plass

så er det bare dra diff rett ut.

dra av lager med avdrager og press på nytt og monter sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.veldig nyttig info for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.