#1 Skrevet August 17, 2010 (endret) Kjøpte da ny bil for 3 uker siden, hvor en sensor bak er defekt. vært hos møller 2 ganger nå hvor de har fastsatt at 1 sensor er defekt. pris for bytte 6200 ,- noen som har byttet før som vet om dette er mulig å gjøre selv? For sensoren kostet ca 1800 ferdig lakkert i bilens farge. Føler jo i utgangspunktet at dette er noe selger av bilen skal betale. Men allikevel syntes jeg 6200 ,- var mye. Er en A4 B7 2006 mod 2.0 TDI Noen tips? Takk --------------------------------------------------- Løsning: Fikk Møller til å feilsøke hvilken sensor som evt var defekt, De fant ut at høyre bak. Heldigvis trengte jeg ikke skru av bakfangeren for å bytte den, kun et plastdeksel under på høyreside:D Takk for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2010 Er superlett å bytte føler, sitter bare klipset inn fra bak fanger...altså må støtfanger av. Det er ikke krevende men litt tidkrevende hvis man ikke har gjort det før. Jeg går ut ifra at det er snakk om bak. om det er foran kan du være litt heldigere, om det er 1 av de midtre som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2010 Norsk bil? Reklamasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2010 Nei, tysk import. Men man har vel 5 år reklamasjon uansett? men de kan vel uansett klare å "bevise" at den feks er fuktskadet eller noe. Er superlett å bytte føler, sitter bare klipset inn fra bak fanger...altså må støtfanger av. Det er ikke krevende men litt tidkrevende hvis man ikke har gjort det før. Jeg går ut ifra at det er snakk om bak. om det er foran kan du være litt heldigere, om det er 1 av de midtre som er defekt. Det er bak ja. Høyre bak. Møller sa at de måtte få tatt den av, og slipe vekk lim og lime den på igjen. Men den største kostnaden var å ta av og på fangeren. ca. 3000 ,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2010 Nei, tysk import. Men man har vel 5 år reklamasjon uansett? men de kan vel uansett klare å "bevise" at den feks er fuktskadet eller noe. Det er bak ja. Høyre bak. Møller sa at de måtte få tatt den av, og slipe vekk lim og lime den på igjen. Men den største kostnaden var å ta av og på fangeren. ca. 3000 ,- Du har ikke 5 års reklamasjonsrett ovenfor Møller Bil hvis det var du mente. Kun 2 år fabrikkgaranti som gjelder. Slipe og lime kjenner jeg ikke til. Høres rart ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2010 Hmm, er ikke noen som har en "Guide" på hvordan man tar av bakfanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2010 Søk "b7 bakfanger" : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=157433&highlight=b7+bakfanger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2010 Søk "b7 bakfanger" : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=157433&highlight=b7+bakfanger Jeg så det selv. En bitteliten runde google på demontere B7 bakfanger så fant jeg linken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2010 I følge kjøpsloven så har du reklamasjonsrett on som du kjøpte bilen av, dersom feilen eller mangelen var tilstede ved salg. 2 år ved salg mellom privatpersoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...