#1 Skrevet August 17, 2010 hei, får ikke lengere start på 90'n min med s4 motor, jeg kjørte den ut av garasjen, og inn i garasjen, og dagen etterpå skulle jeg kjøre den ut igen og da gikk den gikk den så vidt, gikk ikke på alle sylynderne men nå er det ingen antydning til tenning, har gnist på alle plugger, bensin, trykk har jeg, kan det være svinghjuls sensoren?, takker for alle svar som måtte komme, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2010 Hæ?? Hva er det NÅ da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2010 Hæ??Hva er det NÅ da... nei hadde jeg bare vist det så, den har jo altid starta, men er den plutselig død, kan det være svningjuls sensoren tror du? skal såfal prøve en ny sånn i morra og en orginal hjerne, som jeg har liggende, bare sånn for og sjekke, håper det bare en bakatel, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2010 Prøv nye plugger. Mange eldre Audi motorer liker dårlig start og stopp på kald motor og plugger takker for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2010 nei hadde jeg bare vist det så, den har jo altid starta, men er den plutselig død, kan det være svningjuls sensoren tror du? skal såfal prøve en ny sånn i morra og en orginal hjerne, som jeg har liggende, bare sånn for og sjekke, håper det bare en bakatel, Jonus satt jo inn sånn "tapp" til den sensoren den gangen jeg satt inn motoren og den ikke fyra..(pga 10v-svinghjul og ikke 20v). Kan vel ikke være den tappen som har løsna vel..ettersom du har gnist som du sier. Kan jo være den sensoren kanskje....kan jo sjekke pluggene også som Øyvind sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2010 Jonus satt jo inn sånn "tapp" til den sensoren den gangen jeg satt inn motoren og den ikke fyra..(pga 10v-svinghjul og ikke 20v).Kan vel ikke være den tappen som har løsna vel..ettersom du har gnist som du sier. Kan jo være den sensoren kanskje....kan jo sjekke pluggene også som Øyvind sier. det veit jeg, har sjekket den tappen og den sitter der, og pluggene er fine, men kan prøve de jeg har i den andre motoren men veit ikke helt åssen de er men, vert et forsøk såfal, glemte jo og skrive i sta at jeg hadde bare 0,006volt på ledningene til dysene når jeg dro den på starteren, og de går jo direkte fra dysene rettt il hjernen, så lurer på om det er noe muffins der, egentlig, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2010 har strøm til dysene så glem at jeg skrev det, kan det være svningshjuls sensor? banke sensor? såfal veit noen ohm verdiene på sensorene? skjønner ikke hva det kan være, den får bensin, gnist på plugger, komp er det, det som var så rart var at den ble bare dårligere og dårligere, så nå går den ikke i hele tat, ingen tegn til tenning, er disse motorene veldig kresene på pluggene, ?? Mvh hilsen en oppgitt stakkar, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2010 900-1000 ohm på Vr sensorne. De som sitter på kassa men det er så lenge de IKKE står nære noe som trigger dem. Pell de ut når du skal måle dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2010 oki da prøver jeg det i morra, men kan de gjøre at jeg ikke får start på bilen selv om jeg har bensin og gnist på plugger? takk for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2010 Nei har du gnist og bensin så er disse ok. Kontroler timinga på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2010 Nei har du gnist og bensin så er disse ok. Kontroler timinga på motoren. oki, tviler på at timinga er gal for har ikke rørt det, har bare null tegn til den tenner, for dagen før detta skjedde så funka bilen helt fint, men så dagen etter, kjørte jeg bilen ut av garasjen og snudde den og kjørte den inn, og satt på den bakre eksos potta, og når jeg skulle starte opp for og sjekke om det ikke var noen eksos lekasjer, så gikk den veldig ureint, så ble det bare værre og værre, jeg fikk såfal tenning da, men nå får jeg ingen ting, nå flyr den bare rundt på starteren som om det ikke skulle vært gnist, kan det være dårlige plugger? selv om det er gnist på de tro? for var ikke beste gnisten jeg har sett, takk for svar, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2010 Kila på til hjulet som regreima går på kan ryke på disse motora. Det har skjedd før med mange, så du trenger ikke å ha rørt den for at det skal skje. Tenningslampe hjelper deg en hel del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 19, 2010 Kila på til hjulet som regreima går på kan ryke på disse motora. Det har skjedd før med mange, så du trenger ikke å ha rørt den for at det skal skje. Tenningslampe hjelper deg en hel del. oki, takk for tipset, da får jeg sjekke det når je kommer hjem fra jobb, og ta med meg en tenningslampe fra jobben, men det er lit rart at den gikk på 2 sylyndere, fikk jo stoppet og startet den noen ganger før den var helt død, den gikk bare mere og mere ureint, så nå er den helt død, kan det være hjerne, eller noe sånnt? bytta en banke sensor i går men det hjalp ikke, takk for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 19, 2010 Da starter og blir som normalt igen, tokk avcolpakka, for og sjekke pluggene, men de var bare våte av bensin, blåste de reine, så starta den, men tror jeg må spandere på meg du gummi røra mellom coil og plugg, for det er dårlig kontakt i dem, så nå er mysteriumet løst, endelig,, da blir det lang helg med et smil,. takk for alle som har gitt meg tips =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 22, 2010 og da var jeg tilbake til null, bil går fremdeles ikke, den gikk i en time, men så hadde lekasje fra toppdeksel pakningen så måtte ta opp coilpakka og sånn igen, så nå går den bare på 2 sylyndere, har prøvde 2 andre tennings muduler, og en complett coilpakke, og en orginal hjerne, har fremdeles gnist på alle pluggene, den går kunn på sylynder 1 og 5 de 3 i midten er det ingen tening og få selv om jeg har gnist på pluggene, og alle pluggene blir våte, når jeg har drat dem lit på starteren så den får bensin, noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for og finne feil for har gått tom for ider nå, tror det kan være noe med ledningsnette, så sitter og lurer på om og ta med råd til hidden sprut, men det koster så mye og det er noe dritt, håper noen kan gi meg noen tips, mvh Aleksander K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 23, 2010 Siden de blir våte, og det er gnist på de som du sier så er det noe rart ute og går... Den burde da tenne siden det er gnist og bensin der! Du hadde byttet coilpakke, men brukte denne nye/andre coilstaver? Om du brukte dine gamle kan det jo være de som ikke fungerer. Selv om du har gnist når pluggene ligger ute så vil kompresjonen føre til økt motstand. Dette igjen kan føre til overslag. Men, dette burde ikke skje på 3 sylindre samtidig! Så ledingsnettet er nok en bedre tips, har du sjekket ledingene mellom coil og POS? De har en tendens til å sprekke. Ingen i nærheten du kan prøve et 034 coil sett eller lignende av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 23, 2010 Siden de blir våte, og det er gnist på de som du sier så er det noe rart ute og går...Den burde da tenne siden det er gnist og bensin der! Du hadde byttet coilpakke, men brukte denne nye/andre coilstaver? Om du brukte dine gamle kan det jo være de som ikke fungerer. Selv om du har gnist når pluggene ligger ute så vil kompresjonen føre til økt motstand. Dette igjen kan føre til overslag. Men, dette burde ikke skje på 3 sylindre samtidig! Så ledingsnettet er nok en bedre tips, har du sjekket ledingene mellom coil og POS? De har en tendens til å sprekke. Ingen i nærheten du kan prøve et 034 coil sett eller lignende av? hei, ja jeg prøvde en coillpakke, med andre spilstaver, og er gnist på alle pluggene da og, men tenner ikke på 2,3,4, tenkte og dra og kjøpe meg nye plugger for da veit jeg at de er i orden, pga det du sier med at komperesjon fører til mere motstand, og gi overslag, POS da mener du teninningsmodulene? får splitte opp lednings nettet og se om jeg finner noe, ingen jeg vet om som har et 034coil sett eller noen sånnt, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 23, 2010 Med POS mener jeg tenningsmodulene. Plugger bør byttes ja, personlig bruker jeg F5DP0R plugger. Sikkert andre som funker, men de har jeg god erfaring med. Om du skal bytte ledinger så bytt til varmebestandig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 23, 2010 Med POS mener jeg tenningsmodulene.Plugger bør byttes ja, personlig bruker jeg F5DP0R plugger. Sikkert andre som funker, men de har jeg god erfaring med. Om du skal bytte ledinger så bytt til varmebestandig... blir vel orginale plugger på meg for det er det jeg kjører på nå, og funker fint, men var ute og sjekket ledningene i coilpakka, og de så ikke bra ut, åssen er det og bytte disse ledningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 23, 2010 Kjedelig å høre at du fortsatt har problemer med gamlebilen min Kvaru... Kan ikke skjønne at det skal være noe i selve ledningsnettet som gjør dette...men kanskje... Er tom for ideêr jeg gitt... Ps: Ledningene i coilpakka var meget fine den gangen jeg satt sammen motor`n...men det er jo etpar år sida nå da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 23, 2010 er et bilde, og har brudd på alle 5 coilene, men fikk en telfon nå nettopp om at begge sensorne som sitter ved svninghulet er svinghjuls sensorer og om at han ikke hadde fåt bilen sin til og gå på 2,3,4, og at hvis den sensoren ikke funker så åpner dysene fult, og pøser på med bensin til 2,3,4, for de er klis bøte etter at jeg har drart bilen på starteren i 5 sekunder, kan det være det tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 23, 2010 hvorfor kommer ikke bilde fram her a?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 23, 2010 Kjedelig å høre at du fortsatt har problemer med gamlebilen min Kvaru...Kan ikke skjønne at det skal være noe i selve ledningsnettet som gjør dette...men kanskje... Er tom for ideêr jeg gitt... Ps: Ledningene i coilpakka var meget fine den gangen jeg satt sammen motor`n...men det er jo etpar år sida nå da... ja er kjedelig, men den skal bli bra igen sånn er det bare, ledningene er ikke fine lenger nå såfal he he:P er brudd på isoleringa på begge kabler inn på hver coil, så, men det er ikke det på den andre coilpakka jeg har prøvd, og motor oppfører seg helt likt, rare greier, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 23, 2010 et par bilder, i dont like it, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 24, 2010 Siden feilen også var der når du brukte annen coilpakke burde ikke dette være årsaken. Men uansett greit og få ryddet opp i. Jeg loddet inn varmebestandig kabel som jeg isolerte m/krympestrømpe. La deretter kablene inn i glassfiber strømpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...