Diff/sperre problem Audi 90 Q

Anbefalte innlegg

hei,har en Audi 90 quattro 87 mod(b3) med problem å få sperra til å slå inn.

har pørvd å dra i staget inn på diffen for å koble den inn mekanisk,men jeg får heller ikke til dette,i hvilken posisjon skal staget stå for at sperren "skal" være innkoblet?

tips til hva som kan være galt mottas med stor takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går vel på vacuum så tror staget skal trekkes framover mot front på bilen. Har vært borti at armen har knekt på innsiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

merker ikke så mye motstand fra staget fra det står i midtstiling til om jeg dytter staget inn eller ut fra midtposisjon,må vell prøve åpne diffen å ta en titt inni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Audi 100 så skal vakuumklokka trekke ut for å engasjere sperren, da gaffelen står på et vippepunkt. Armen trekkes ut, for å sjalte sperreringen inn. Regner med at det er samme oppsettet på 80/90.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper å heise opp baken slik at begge bakhjulene kan trille fritt. Kan være selve gaffelen som har gått i stykker eller den "låseringen" som sørger for sperra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk fikset det mekaniske problemet i dag vertfall.

sperreingen var sprukket.

sjaltegaffelen var nedslitt.

sveiste sperreingen og satt den inn igjen,funker gjennom vinteren vertfall håper jeg:)

sjaltegaffelen satt jeg inn ett par skruer i og limte skruene fra baksiden med wurth lim,så det bør holde bedre en den plasten som er der originalt.

trenger bare få tak i en ny simmering nå og finne ut hva som er galt med vakumstyringa.

24082010005.jpg

24082010007.jpg

24082010006.jpg

24082010004.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.