Anbefalte innlegg

Hjelp : klø :

Bilen min går på bare 3 syl.

Det begynte for et par uker siden, da jeg dro campingvogn...

Gikk så fint igjen morgenen etterpå, og fram til nå.

Sjekket plugger og ledninger, ok...

Har byttet rotor og fordelerlokk, da det var litt sotet rundt hullet til coilen, men hjalp ikke.

Noen som har noen glupe tips : hjelp :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glup og glup..

1. Bytt om på to plugger okkesom, det kan jo være en hårsprekk i en. (Hvis ikke du har prøvd med andre plugger, da.. )

2. sjekk med tenningslampe eller gnistgap at alle pluggene faktisk tenner, hvis ikke, bytt om evt. kabler.

3. Sjekk at alle dysene funker ved å løsne en og en plugg på dem, der det ikke er endring, har du synderen. Bytt med en av de andre dysene for å se om det er dyse eller styring som er defekt.

Jeg hadde kanskje begynt med punkt 3 for å finne hvilken sylinder det var, og det er også den enkleste testen, lytt med langt skrujern mot øret (nei, nei; den BUTTE enden!! :D) for å høre etter om den åpner seg.. :P

(For å få inn igjen injectorer som har sittet lenge, fukter du o-ringen med litt bensin før isetting.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen :)

Det var kontakten på den ene dysa. Skulle ta av klipsen på den, og da den leet litt på seg, våknet den...

Dårlig kontakt sikkert... Kunne ikke se noe irring inne i kontakten men...Nå går den som den skal ihvertfall.

Takk for hjelpen : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.