#1 Skrevet Februar 17, 2005 Hei har ein golf 2 gti som blir brukt til bilcross, der har eg tatt vekk alt eletrisk og lagt opp ledninger kun til starter dynamo visker coil o.s.v. til og få den til å starta. På bensinpumpa har eg lagt kun ein bryter men fra i år av så skal det vera rele på pumpa nokon som har forslag korleis eg kan kopla det? tenkte eg kunne bruka orginal rele men nåken som vett korleis eg kan kopla det`? På orginal rele står det: 31-? 1-? 30-er ikkje det hovedstrøm? 87-Forbruker? 15-? På førehand takk for alle svar og tips. mvh sveinung 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2005 står ikke sjema på releet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2005 står ikke sjema på releet? Det står jo der men kor kopla eg 31,1 og 15? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2005 Det står jo der men kor kopla eg 31,1 og 15? Ikke noe problem Se på undersiden av releet, der står det tall på hvert stikk... Punkt 30 på releet skal på konstant pluss Punkt 87 skal gå til plussen på pumpa Punkt 86 til tenningsstyrt styrestrøm (+) Punkt T ( som jeg tror det heter) skal kobles rett på jord Kan også si det ved hjelp av tall til leveransene: 30 Er konstant pluss 15 (86) Er tenningsstyrt styrestrøm til releet hvis du har sikringsboksen fortsatt og ser på denne, så vil det stå disse talene på stikkene til releet ( har satt de tilsvarende tall til stikket på rellet i parentes) 4 (86) 2 (30) 6 (T) 3 (87) Dette er da for 16v, men tror de skal være helt like.... Tror dette skal fungere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2005 Ikke noe problem Punkt 30 på releet skal på konstant pluss Punkt 87 skal gå til plussen på pumpa Punkt 86 til tenningsstyrt styrestrøm (+) Punkt T ( som jeg tror det heter) skal kobles rett på jord Tror dette skal fungere men det står ikkje 86 på rele og ikkje T. på rele står det 30,31,87,15 og 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2005 men det står ikkje 86 på rele og ikkje T. på rele står det 30,31,87,15 og 1. 30 = 12v + (batteri) 31 = 12v - (jord) 87 = utgang på rele. til bensinpumpen 15 = 12v over teningsbryter 1 = signal fra coil (at motor går) Håper dette er det du lurte på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2005 30 = 12v + (batteri)31 = 12v - (jord) 87 = utgang på rele. til bensinpumpen 15 = 12v over teningsbryter 1 = signal fra coil (at motor går) Håper dette er det du lurte på. Dt var akkurat det eg trengte kjempegreier takk for alle svar! Mvh sveinung 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2005 Dt var akkurat det eg trengte kjempegreier takk for alle svar! Mvh sveinung Eg har prøvd å kopla det idag men fekk det ikkje til å virka enda opp med att rele rauk men fant et aent rele der står det: 53m 53s 15 t 31 1 bilen skal på årskontroll imåro så det haddet vore fint om nokon viste ka som er + - og styrestrøm osv......... mvh sveinung 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2008 30 = 12v + (batteri)31 = 12v - (jord) 87 = utgang på rele. til bensinpumpen 15 = 12v over teningsbryter 1 = signal fra coil (at motor går) Håper dette er det du lurte på. når du skriver "1 = signal fra coil (at motor går)" vist eg har brent mitt bensin rele får eg ikke gnist på coilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...