Felg-kompatibilitet: 2007 TT felger på 2008 A3 Q ?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om felger fra en 2007 TT vil passe på kona's 2008 A3 2,0 TDI Quattro ?

 

Felgene er 9" brede med innpress på 52 og dimensjon 245/40-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om felger fra en 2007 TT vil passe på kona's 2008 A3 2,0 TDI Quattro ?

 

Felgene er 9" brede med innpress på 52 og dimensjon 245/40-18.

 

Først må man sjekke navstørrelsen, siden A4 B8 m.fl har gått over til Ø66,6 mens de fleste henger igjen på Ø57,1. Vet ikke om TT og A3 har samme lengre, men det er sikkert lett å finne ut.

 

Jeg tror ganske sikkert at felgen butter innover foran, må nok spaces ut minst 5mm. Hvis det er samme plass innover som på Golf 5 så skal 9x20 ET46 akkurat gå iflg Frode G. Bak tror jeg felgen går rett på.

 

245/40 18 er litt stort til A3, så det vil nok subbe foran pga nevnte spacer. Bak vet jeg ikke, avhenger av stivhet og senk også. Ville nok byttet til 225/40 hvis felgene er verdt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun A4/A5 som har endret navåpning..... skal ikke være noe problem boltsirkel og navmessig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

 

Testet den ene felgen foran i går kveld:

 

Originalfelgen på A3'n var 7,5x17 ET56.

 

TT-felgen (9x18 ET52) hadde ca 1mm klaring til fjærbeinet, men dekket tok borti da det hadde ganske kraftig felg-kant beskytter. Skal teste igjen i løpet av helgen med en 3 mm spacer jeg har liggende. Det stikker derimot "ørlite" utenfor skjermkanten foran, så jeg får se hvor pent det blir i lengden.

 

Felgene så veldig "riktige" ut på bilen :)

 

 

Navene passer perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette hørtes bra ut jeg!

225/40-18 ville jo fått en fin strekk også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette hørtes bra ut jeg!

225/40-18 ville jo fått en fin strekk også :)

 

Strekk er det styggeste jeg vet om, så det blir det aldri på mine biler. :P

 

Rakk ikke å teste mer i helgen, men skal se i løpet av uken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.