#1 Skrevet August 19, 2010 I dag var det +14 grader ute.. Setter i nøkkel. Glødelampa lyser 1 sek. Jeg vrir om rett etterpå. Det tar ca 5 min før den starter. Er bilen nylig brukt bruker den 2 sek. Hva kan være galt. Hatt det slik snart et års tid tenker jeg. Denne glødesyklussen varer den bare lengre på vinteren. Kort om sommeren. Er det viktig å starte med en gang glødingen er slukket. Ellers blir vel glødingen kall? Eller hvordan starter man egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2010 5 sekunder eller 5 minutter Gløding er ikke normalt å bruke på nyere dieselbiler vel. Vrir bare om og dritten fyrer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2010 Kan vell være en tilbakeslagsventil fra dieselpumpa? slik at den må pumpe frem diesel igjen for hver start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2010 Dette er en 2003 mod 2,5 TDI Quattro. Det lyser gløding i instrumentpanelet. Når jeg vrir om nøkkelen 1 hakk lyser denne glødegreia litt. Om vinteren opp til 5-10 sek. Men nå lyser den bare et like blunk på 1-2 sek. Så vrir jeg om nøkkelen helt. Da går starteren i ca 5 sek før den starter. Tenker på om det kan være noen av glødepluggene som ikke fungerer. For det er vel 6 stk i bilen min? Den starter vel sel om 2 er ødelagt? Tilbakeslagsventil kan det jo også være. Noen lett måte å sjekke disse 2 tingene på? Andre ting det kan være? Den burde vel fyre ganske fort normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2010 Hvis glødepluggene er gåene, så vil du ha litt rufsete gange, med endel røyk, før det har blitt skikkelig temperatur i sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2010 Kan være invendig leksje i en av dysene dine. 1-Hvis du kobler opp slange på toppen av vær dyse på retur slangen og legger det i hver sin flaske/beholder 2-start opp bilen og la den gå ca 20-30sek 3-sjekk at diesel innhodet i flaskene er likt hvis en av dem har vesentlig mer diesel i seg er den dysa dårlig. Når en dyse har invendig lekasje slepper den opp litt av trykke på diesel systemet og da blir bilen tung startet pga diesel systeme må bygge opp nok trykk til at dysene skal åpne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 20, 2010 Ser ut som det kommer litt røyk med en gang jeg starter. Sitter jo inne og ser ut når det blåser bakfra og forover. Men tror ikke det er veldig mye. Vil man kunne lese av om glødepluggene er ødelagt? En av de kanskje? Finner de fort ut hva som er galt på et verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...