Anbefalte innlegg

En kamerat har en audi a6 1,8turbo og når man gir gass så er draget pulserende, det kommer og går oppover hele registeret

 

Det er også ganske mye fluffring når man får mye trykk på lavt turtall og slipper opp gassen, er det vanlig at 1,8t dumper lufta sånn som en wastegate?

det er en helt original 1,8t som har gått 105 000.

 

takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert n75 ventilen som begynner å fjuske litt. Den som styrer trykket. Jeg ville prøvd en annen hvertfall.

Og den lyden som kommer når han slipper gassen er at lufta går tilbake i turbinen og stopper turboen. Garantert dump/resikventilen som er gåen. Den originale har en membran som pleier å ryke.

 

Og forresten; En wastegate dumper vel eksosen så man ikke bygger opp mere trykk, og en dumpventil dumper trykklufta når en går av gassen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, det var det jeg tenkte:) takk for svar:) passer det overens med alle N75 ventiler? jeg har en 034H "Race" Valve fra 034 motorsport. vil den fungere på 1,8t motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alle n75 ventiler er like vet jeg ikke..

Ganske sikker den du har vil passe ja.

Har en brukt liggendes jeg også hvis det skulle vært interessant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.