Anbefalte innlegg

på min coupe skraper girkassa ved giring fra 3-2 gir noen ganger.. er dette et tegn på gåen girkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres mistenksomt ut som synkroniserings ringen ja.

Kan hjelpe å bytte olje på kassa hvis denne er gromsette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. får prøve et oljebytte samtidig som jeg bytter motor.. har åsså ganske sliten clutch.. muli det å har noe å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedgiring i høy fart (for eksempel 3. til 2. i 80 km/h) formelig SPISER synkroniseringer. Ser at mange har en uvane med å gire ned og motorbremse f.eks. før avkjøringer, det er ikke akkurat noe som forlenger synkroniseringenes levetid..

 

Problemet ditt er sliten synkronisering. Prøv med oljeskift, men ikke forvent mirakler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må støtte meg til synkronring-teorien ;)

Og om den stemmer, er det bare å begynne å titte etter ny kasse, been there done that.

Jeg er der fremdeles egentlig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører nå med min tredje kasse med slitte synkringer:( samme symtomer som deg! kan kjøre lenge med "skrapelyden" helt til det plutslig en dag er slutt, og du har et gir mindre.... tror det kommer like mye av fullt drag på første for så å gire hardt og kjapt til andre!!

har som sagt ødelagt 2 kasser på denne måten, og den tredje er på vei... er nok en kombinasjon av min barnslige kjørestil og at kassa er 15 år gammel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. ja er vel slitt synkronisering.. er ikke noe problem ennå. er bare når jeg har høyt turtall i 3. gir å skal ned i 2.gir.. da skaraper den..

har vel neppe noe mindre barnslig kjørestil enn deg :) men er det ikke for å ha det arti vi bruker en masse tid å penger på bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal brukes ja!!! en kamerat av meg har en s2 kasse tilsalgs om du er intresert! har forresten en anonse om den på be-4-you.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva blir den i pris? 5/6 trins? å er den strøken? å er en s2 kasse sterkere enn vanli kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske han skal ha 5000 jeg. nja.. trur ikke den er noe sterkere en org 2,3q kasse. styrken på de er jo bevist av diverse biler med 500-600-700hk og orginale kasser feks jonus...

 

svakheten er vel som nevnt synkringene og herje kjøring. og når de er slitt skraper det jo rett på dreva som til slutt ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.