Teknisk info om clutcher og solenoider i tiptronic kasse

Anbefalte innlegg

http://www.allroadfaq.com/downloads/technical/audi_o1v_o1vl.pdf

 

Når tiptronicen ikke fungerer normalt, her kan man lære mye. Les spesielt fra side 13 og utover om solenoider og clutcher.

 

Skal man feilsøke trenger man skjema over hvilke clutcher og hvilke solenoider som er koblet inn i hvilke gir, samt vag-com for å lese av måleblokker.

 

Uten særlig peiling har man følgende valg ved trøbbel:

- forsøke å skifte girolje+filter og håpe at det hjelper

- forsøkte å google feilkodene og finne en haug med forum og diverse over hele verden og lese og lære samt håpe på gode svar her.

- levere bilen til automatspesialister. En del vanlige verksteder har for liten peiling og du vet ikke hvilke.

 

Foruten manglende oljetrykk pga tett filter/forurenset olje/tette ventiler så er det som regel som feil med clutcher eller el.feil som fører til at solenoider ikke åpner. Er det førstnevnte som er problemet er løsningen skifte eller overhaling. Er det sistnevnte kan det være dårlig kontakt i koblinger, def skiftemekanisme, multifunksjonsbryter eller solenoider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.