#1 Skrevet August 20, 2010 ABS'n på min Audi 80 B4 er litt kranglete. Så lenge ABS lampa ikke lyser virker den greit (testet på grusvei) men pedalen er veldig hard og har kort vandring. Opplever også at ABS begynner å "jobbe" under vanlig oppbremsing på asfalt. Som regel skrur ABS seg av automatisk etter et par kilometer og da er pedalen som den skal være. Har målt alle sensorer og disse ligger på overkant av 1200 ohm. Har byttet en sensor, ellers har jeg ikke sjekket klaring til "ringen" da sensorene sitter dønn fast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2010 Har du sjekket vakuumslanger ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2010 Hard pedal og kort vandring er symptomene jeg hadde på min Golf 2 Syncro, som også var utstyrt med ABS. På denne bilen var det hydraulisk bremsekraftforsterker, med elektromotor. Jeg regner med at din Audi B4 ikke har elektrohydraulisk bremsekraftforsterker, men likevel så er symptomet det samme, altså at forsterkeren er defekt. ABS-systemer er laget slik at selv om ABS-enheten er defekt, så skal man opprettholde full bremsekraft og styrke, så i teorien så skal ikke en defekt ABS-enhet påvirke bremskraften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2010 Har plukket av noen deksler og lett etter dårlige vakuum slanger nå. En i slange i forbindelse med vakuum reservoaret var kappet tvert av, samt en litt morken en på innsuget. Men utbedring av disse hadde ingen invirkning på ABS. Kan være selve ABS enheten ja, eller releer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2011 Da har jeg funnet ut av dette. Begge ABS ringene på drivknutene bak hadde løsnet. Men har selvfølgelig en delebil så nå er det i orden igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...