#1 Skrevet August 20, 2010 Drev å leste litt rundt i forumet ang. oljeforbruk på Vag sine V6. Da kom jeg over en som sa at et vanlig problem kunne være pakningene på kamkjedestrammerene. Men som han sier at disse koster 5-6000 kr. Noen som har skiftet disse før? Er det snakk om pakningene MED arbeid som koster så mye eller er det bare pakningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2010 selve pakningen og halvmånen er ikke mange hundre kronene...er værre å bytte de... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2010 Rekorden min på skift av begge kjedestrammer pakkninger på en a6 4b 2,4l på 42min. Så det kan gjøres fort;) Før var det 13000kr bare i arbeide hos audi å gjøre dette på begge sider på slik motor/bil. Men den har blitt kraftig redusert. Man skal egentlig ut med fronten, av med tannreim, ut med alle 4 kamaksler og selve strammeren. Men lekker den eller bruker den olje? For det er ikke helt uvanlig med olje forbruk internt i motor på 2,4 v6 5v. Man ser det tydelig i bakkant av toppen på passasjersiden og i fremkant på siden av toppen på førersiden om de lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2010 Rekorden min på skift av begge kjedestrammer pakkninger på en a6 4b 2,4l på 42min. Så det kan gjøres fort;)Før var det 13000kr bare i arbeide hos audi å gjøre dette på begge sider på slik motor/bil. Men den har blitt kraftig redusert. Man skal egentlig ut med fronten, av med tannreim, ut med alle 4 kamaksler og selve strammeren. Men lekker den eller bruker den olje? For det er ikke helt uvanlig med olje forbruk internt i motor på 2,4 v6 5v. Man ser det tydelig i bakkant av toppen på passasjersiden og i fremkant på siden av toppen på førersiden om de lekker. Den lekker i bakkant av toppen på passasjersiden. Bruker ikke så mye olje, men får litt brent oljelukt når jeg har dratt hardt i en lamg bakke. Da drypper det olje ned på eksosanlegget. Så ser for meg at det er denne pakningen som er gåen. Har funnet bilde frem på ETKA'n så har fått en liten oversikt om hvordan den ser ut. Men kunne du forklart litt av fremgangsmåten å gjøre det på enklest mulig måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2010 Både pakkning og halvmånen følger med når man kjøper pakkningsett til kjedestrammer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...