Får man bremsedeler til audi80 1,9tdi på Biltema?

Anbefalte innlegg

Sliter med å forstå katalogen deres. Må ha nye calippere framme, og skiver+klosser heile veien rundt.

Gammel bil fra 1994, så eg tenkte BT kvalitet er dyrt nok.... Men har de delene?

Tør ikkje bestille feil, og de damene bak disken hjelper lite.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp klosser på Tema.

Da er det bedre med fallskjerm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

konebil, ikkje sportsbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belegget på klossene på biltema løsner/smuldrer opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver foran: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bremsesystem-reservedeler/Skivebrems/Audi/80/64234-BREMSESKIVE-AUDI/

Skiver bak: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bremsesystem-reservedeler/Skivebrems/Audi/80/64037-BREMSESKIVE-AUDI/

Caliper foran ser det ikke ut som de har (med mindre de er like på en annen modell av VAG). Og er du glad i kona så dropper du bremseklosser fra Biltema ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten montert skiver foran fra BT på cabben, og det ser og føles i hvertfall bra så langt! Var visstnok de dyreste skivene de hadde der.. :P (4-bolt ventilert '96 mod. 2.0E)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med at det fort blir kast i skivene som biltema selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

konebil, ikkje sportsbil.

Enda en grunn til å styre unna klosser/skiver fra Biltema - hvis du har frøkna kjær, mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de bremse delene hos biltema skulle ikke vært lov å selge. er latterlig dårlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff da - har akkurat spart (?) noen tusen på et par nye bremse Calipre fra Biltema (bakhjulene på min 2001 golf)

Kvaliteten virket ok ved montering... Noen som vet om Biltema sine calipre holder ok kvalitet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver fra BT skal være bra, leste ein gang ein test. Men de kan ha skiftet leverandør etter det. Calippere har eg hørt varer heilt nedi 6mnd før det lekker eller står fast.......

Men alikevell tenkte eg på de.....hmm.. Jaja. Eg går nok for å bare kjøpe nye skiver der. Måtte slipe av de kant i mai når eg skifta klosser, og då blei det litt skjelving. Klossene såg bra ut i går. Og calipperen var alikevell fin(nok). Det var klossene som hadde rusta fast......BT klosser.....

Når eg tenker meg om så har eg ofte fått løse belegg på klosser før de er utslitt...... Bør nok vurdere anna leverandør ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt løst belegg på både Mintex og greenstuff-klosser, så der er nok ikke BT i særklasse.. Støpen på skivene jeg kjøpte var noe grov, men de ser slette og fine ut nå etter ca. 1500km, og har kjørt seg inn bra.

Caliperne deres har jeg ikke prøvd selv, men de ser ikke verre ut enn originale, og uansett bør man ha inn litt mer smøring i belgene på de fleste calipre jeg har sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.