Klunk i multilink. Hvor mye bør byttes?

Anbefalte innlegg

Passat 01

Har lenge hørt en meget svak klunk på høyre foran, ved venstre-sving, når jeg kjører over kanter ol.

Jekket opp bilen idag for å finne ut hvor lyden kommer ifra, synes lyden har blitt værre nå i det siste, men fortsatt kun ved venstre sving+ kant..

 

Oppdaget fort at det er kula på øvre fremre lenk-arm som er slitt. 1-2mm slark i kula der, syntes dette er mye til så lite lyd å være.

 

Sjekket alle øvre stagene og det er ørlitte grann slark i de 3 andre innerst på foringa, vis jeg vrir dem. Virker som om dette bare rommet i mellom bolt og hylse, eller bør dem byttes?

 

Må/bør jeg ta ny forstillingskontroll når dette/disse byttes?

På bilde er det kula til høyre.

 

Skjønner også hvorfor jeg har hatt ørlitegrann viberasjon, i visse hastigheter.

 

Mvh Kai-Robert

IMG_0447.JPG

IMG_0446.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp et komplett sett med endeledd og alle armer, så har du alt nytt:) OBS 4-hjulskontroll med justering av sporingskurve MÅ tas etter bytte av endeledd på multilink. (ikke alle "ikke merke verksteder" som veit det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også en klunkelyd som smått hørtes ganske svakt, men hørtes ganske godt etterhvert. Da hadde foringa på den ene bærearmen nesten slitt helt bort : smil :

Jeg kjøpte ett komlplett forstillingskitt av Thomas Christiansen her på forumet, og problemet ble borte når jeg skiftet alt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.