#1 Skrevet August 21, 2010 Passat 01 Har lenge hørt en meget svak klunk på høyre foran, ved venstre-sving, når jeg kjører over kanter ol. Jekket opp bilen idag for å finne ut hvor lyden kommer ifra, synes lyden har blitt værre nå i det siste, men fortsatt kun ved venstre sving+ kant.. Oppdaget fort at det er kula på øvre fremre lenk-arm som er slitt. 1-2mm slark i kula der, syntes dette er mye til så lite lyd å være. Sjekket alle øvre stagene og det er ørlitte grann slark i de 3 andre innerst på foringa, vis jeg vrir dem. Virker som om dette bare rommet i mellom bolt og hylse, eller bør dem byttes? Må/bør jeg ta ny forstillingskontroll når dette/disse byttes? På bilde er det kula til høyre. Skjønner også hvorfor jeg har hatt ørlitegrann viberasjon, i visse hastigheter. Mvh Kai-Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2010 Kjøp et komplett sett med endeledd og alle armer, så har du alt nytt:) OBS 4-hjulskontroll med justering av sporingskurve MÅ tas etter bytte av endeledd på multilink. (ikke alle "ikke merke verksteder" som veit det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2010 Jeg hadde også en klunkelyd som smått hørtes ganske svakt, men hørtes ganske godt etterhvert. Da hadde foringa på den ene bærearmen nesten slitt helt bort Jeg kjøpte ett komlplett forstillingskitt av Thomas Christiansen her på forumet, og problemet ble borte når jeg skiftet alt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...