#1 Skrevet August 21, 2010 Hei. klakker i forstillinga mi. 99 tdi transporter. Hvordan kan jeg kjenne slakk i bærekulene på den? Med torsjonsfjøringa. Må jeg jekke noe sted? Justere av presset eller noe? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2010 På øvre bærekula sitter det en skrue som holder på justerings braketten for camber hvis du bruker en stor skrutrekker i mollom bærekula og den skruen vil du kunne skjenne slakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 21, 2010 Så bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2010 Nedre bærekuler kan du bare bytte med en gang.. mine har en holdbarhet på ca 20-30000km ser det ut for. Bytter de før hver eu-kontroll. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2010 Foringer på nedre bærearm, indre og ytre endeledd er også gjengangerfeil. Øvre bærekule har toleranse med tanke på slakk, det skal mye slakk til før det betyr noe, da den hele tiden står under press grunnet torsjonsfjæringen. (Vet ikke hvor mye slakk som er tillatt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2010 ja;) Da skal jeg ta en titt, også bytter jeg nok bærearmsforinger og nedre bærekule hverfall om det trengs. Men den klakker en del, kan det komme av øvre bærekule? Eller vil den lage minimalt med lyd pga. Torsjonsfjøringa? Takker for hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2010 Mest vanlige feilene i understellet på T4 er vel nedre bærekuler, indre stabstag.foringer og foringene på lenkearmene til stab. staget. De foringene koster en slikk å ingenting, de nedre kulene mener jeg å huske koster ca 800kr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2010 De nedre kulene var bra:D men var den del slakk i de øvre. Så skifter de til Torsdsagen. Også hadde jeg en gåen bærearmsforing:) Så tar jeg en hjulmåling. Da blir det sikkert bra. Noen som har ett billig senkesett også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 24, 2010 Øvre kulene på T4 sitter som F, en bør ha tilgang til spesialverktøy for å bytte de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2010 Har spesialverktøy til det på jobben;) Så håper det går bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 25, 2010 Har spesialverktøy til det på jobben;)Så håper det går bra:) Ikke sikkert de løsner av den grunn. Sett de i skikelig press ved hjelp av spesialverktøyet du har, og ta en hammer i hver hand og slå de mot hverandre samtidig i siden på bærearmen, der hvor kula sitter. Da kommer nok kula ut med ett smell. Jeg brukte en spesialtersj med 8 tonn trykk uten at de slapp. Måtte bruke metoden som nevnt ovenfor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 25, 2010 Ikke sikkert de løsner av den grunn. Sett de i skikelig press ved hjelp av spesialverktøyet du har, og ta en hammer i hver hand og slå de mot hverandre samtidig i siden på bærearmen, der hvor kula sitter. Da kommer nok kula ut med ett smell. Jeg brukte en spesialtersj med 8 tonn trykk uten at de slapp. Måtte bruke metoden som nevnt ovenfor! Takk for tipset;) Skal prøve det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 26, 2010 Her er dugelig værktøy for denne jobben. Går som en lek http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=960 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2010 Her er dugelig værktøy for denne jobben. Går som en lek http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=960 Også på T4 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 26, 2010 Brukte en "tvinge" jeg. Med en del press så gikk det. Måtte bruke 1meter latmann for å dra til tvinga. Var litt tricky. Men ikke det værste jeg har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 26, 2010 Så du har ingen klakkelyder i forstillinga lenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 27, 2010 Nei. Nå blei den stille:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...