#1 Skrevet August 22, 2010 Jeg har ettermontert xenon i tåkelys, nærlys og fjærnlys men når jeg skrur på nærlys eller fjernlys så kommer esp og abs lampen fram og håndbrekk lampen blinker og det står BREAKS! på skjermen. Hva er galt? Plus at bilen liksom slår tilbake når jeg slepper gassen. Xenonen funker som den skal da... Skal legge ut et bilde av dashbordet senere i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2010 Har akkurat samme problemet selv, så jeg søkte litt rundt! Det var mange tråder rundtforbi om dette, og svaret ser ut til å være at vi må ha et større batteri, altså mer strømsterkt. Jeg vet ikke om dette da løser problemet, men jeg skal gå til innkjøp av et Optima Yellowtop etterhvert selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2010 Er noen av ballastene montert i nærheten av styreenheten til ABS? Den elektromagnetiske pulsen (EMP) som ballastene avgir kan slå ut elektronikken til bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2010 vil det kanskje fungere å skjerme ballastene? Med alu-folie eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2010 Det vil fungere og kjøpe et xenonsett med ballaster som har skikkelig skjerming. En enkel test er og ha på radioen på en kanal med litt skurrete signal, slå på lysene. Blir det mere skurring da, er skjermingen elendig. Mange tilfeller på A3/golf, og Nye fokus/V50/Peugot hvor dårlige ballaster knekker div styreenheter som f.eks viskermotorer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2010 Du må få fylt pangsin!! Men ja, akkurat samme som jeg får. Trodde ikke det skulle være noe forstyrring fra digitale ballaster jeg, men det stemmer kanskje ikke? Jeg har forøvrik ikke min i nærheten av ABS-styreenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2010 Ligger trafoene imot gods i bilen? Kan være så dårlig skjerming at de slipper spenning ut av huset og i chassiet. 20 000V på jordsiden kan knekke det som er av elektronikk i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2010 Har akkurat samme problemet på min 04 mod B6 jeg også, har også byttet xenon kit for jeg trodde det var feil på det jeg hadde, men til ingen nytte. Kan det være skadlig på noen måte, eller er det bare at elektronikken blir forstyrret. Hadde vært litt kjett å sette inn igjen vanlig halogen pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2010 Det kan i høyeste grad være skadelig. Risikerer havari av ECU, ESP styre enhet etc. Byttet du til et makan sett som du hadde, eller skiftet du til et sett fra en annen forhandler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 28, 2010 ser at d ikkje er berre eg som har dette probleme. eg skiftet ut mine originale da den eine var defekt, og etter det får eg opp av og til samme feilmeldinga. viss eg skrur av og på tenninga igjen så forsvinne alle lysa utenom esp lampa. så skrur eg av og på tenninga ein gang til så er alt iorden. får ikkje oppatte nokon feilmeldinga sålenge xenonlysa er på. viss eg skrur dei av for å berre kjøre med park og grøftelys også skru dei påigjen så får eg oppigjen feilmeldingane. no veit eg ikkje kor abs styreeheten er men eg har byggd dei inn i lyktene mine med samme plassering som dei originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2010 ser at d ikkje er berre eg som har dette probleme.eg skiftet ut mine originale da den eine var defekt, og etter det får eg opp av og til samme feilmeldinga. viss eg skrur av og på tenninga igjen så forsvinne alle lysa utenom esp lampa. så skrur eg av og på tenninga ein gang til så er alt iorden. får ikkje oppatte nokon feilmeldinga sålenge xenonlysa er på. viss eg skrur dei av for å berre kjøre med park og grøftelys også skru dei påigjen så får eg oppigjen feilmeldingane. no veit eg ikkje kor abs styreeheten er men eg har byggd dei inn i lyktene mine med samme plassering som dei originale. Ditt problem er nok at lysmodulen ikke liker den uoriginale ballasten. Kjøp en org ballast, så er det nok iorden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2010 ja d kan vere. men er d ikkje berre ballasten som sender ut støy på ledningsnettet som gjer at ein får feilmelding. det skal vel gå an å få taki eit filter som demper den forsturringa og dermde ingen feilmelding. eg skifta begge ballastane sjølv om berre eine var def. fordi eg byggde samtidigt om til d2s pærer. men ny original ballast blir ikkje d første for den koster ca 5000 per stk. hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2010 En måte og ta ut støy om den går via + siden tilbake fra trafoen, er og montere inn rimelig store dioder. Problemet på en bil da, er at pæresjekk funksjonen vil indikere gåen pære. Dette er noe vi leverer med våre xenonkit til en spesifikk snøskuter modell, da denne modellen har en speed sensor som tåler nada ripper. Enda vi aldri har opplevd støy på bil med de samme ballastene, så knerter den speedsenoren på denne modellen 2 sek etter oppstart. Elendig løsning av en speedsensor. Løsningen her ble diode for og hindre ripper og gå tilbake i el nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2010 er d pga dioden ha stor motstand at pæresjekk funksjonen registrere feil? ka meiner du når du snakker om ripper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2010 Det kan i høyeste grad være skadelig. Risikerer havari av ECU, ESP styre enhet etc. Byttet du til et makan sett som du hadde, eller skiftet du til et sett fra en annen forhandler? Byttet til samme settet, men det er en annen type balaster. Mye mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 31, 2010 Har nå flyttet ballasten som satt på abs sentralen til ca 20 cm unna, og det ser ut som problemet er borte. Radioen skurrer ikke(litt ømfintlig der det er dårlig dekning), men ikke fått feil i instrument etter flyttingen av ballasten. Kjørt bilen 2 kvelder etter dett ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 31, 2010 Når den satt på ABS sentralen, så er det ikke rart dette skjer. Kanskje ikke et under, men et bevis på at det er meget solid elektronikk i ABS sentralen din, da den enda ikke er svidd. Tydelig at du har billige trafoer som avgir mye støy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 31, 2010 hvor er abs sentralen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 31, 2010 Sitter rett bak venstre forlykt. Går en masse tynne rør dit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 31, 2010 Min har fortsatt en tendens til å slå tingene ut, og min motstand er plassert foran i venstre skjerm, ved siden av selve lykta. Men kan jo kanskje prøve å finne en annen plass til den.. Hvor plasserte du den Hans Christian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 1, 2010 Jeg plasserte min rett bak V/lykt på en braket der. Er ikke sikker på om den braketten er original, for det er Defa motorvarmer med batteri lader i bilen og styreenheten til Defa opplegget sitter der. Synes ikke det ble noe pent med ballasten der, så tenkte jeg skulle fått den ned i fangeren hvis det lar seg gjøre. Satte den bare der for å se om problemet ble borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 1, 2010 Når den satt på ABS sentralen, så er det ikke rart dette skjer. Kanskje ikke et under, men et bevis på at det er meget solid elektronikk i ABS sentralen din, da den enda ikke er svidd. Tydelig at du har billige trafoer som avgir mye støy. Mulig det er mye støy fra de ballastene,men det er et Phillips sett så det burde da være bra. Godt det ikke gikk ut over no annet, men det burde vel kanskje vært med en henvisning om at ballaster ikke skal monteres ved sensitivt elektrisk utstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 1, 2010 Pakk dem inn i alufolie? Kanskje ikke holdbart i lengden pga varme, men kan være det gjør noe med støyen. Pakke inn ABS sentralen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 1, 2010 Mulig det er mye støy fra de ballastene,men det er et Phillips sett så det burde da være bra. Godt det ikke gikk ut over no annet, men det burde vel kanskje vært med en henvisning om at ballaster ikke skal monteres ved sensitivt elektrisk utstyr. At det står phillips på de, betyr kun at det er noen som bruker merkenavnet phillips. I Kina så bryr man seg ikke om copyright. Om det er philips, bosch, hella etc, så er det ren svindel om et xenonkit er merket med disse merkenavnene. Phillips produserer ikke søppel. Så enkelt er det. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg levert settet tilbake, og krevd pengene igjen. For dette er elendig kvalitet. Om du hadde kjøpt et kit med skikkelige ballaster, trengs det ikke noen henvisninger til hvor de skal monteres, da de ikke avgir støy. Problemet er bare det at i en verden full av nettbutikker som selger xenonkit, så er det et fåtall som faktisk gjør tester på produktene de selger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...