Anbefalte innlegg

Noen som kan svare på spm ang automatkasse problem...

Er det kassen som ryker, blir dårlig(slurer), eller elektronikken som svikter..??

Har en DMX kasse 04019 - AMOV90M. Ved igang kjøring, gasspådrag så lugger den..i det siste har den begynt å slure, tildels KRAFTIG ved igang kjøring, fra stillestående, være seg ut av lyskryss osv..når eg først har fått ekvipasjen opp ifart fungerer kassen tilfredstillende, men ikke perfekt. girer ok gjennom girene.. (har et tilbud om en DMV 07109 - 8M0C9X4 kasse, blir den helt totalt bortinatta feil?? m/styreenhet!)

Håper noen kan svare meg..da eg har slitt noen mnd nu..

Mvh

oggi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder? Høres ut som deffekte igangkjøringslameller. Mente du at begge het dmx ? Styreenhet nr er det viktigste og antall lameller som er i kassa 6-7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

org kassen i bilen, er en DMX, men har fått en brukt DMV kasse, det sies det er foskjell i elektronikk på dem, men at mølller kan progr om kassen.

Iflg noen, så sitter styreenheten i selve kassen på disse... mens nyere biler, visstnok har styreenhet utenom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenheten på alle Multitronic kasser sitter skrudd fast bakerst inne i kassen. Det er forskjellige utgaver av disse styreenhetene både i kontakt fasong og innmat.

Vi kan endre software ja, men ikke om styreenheten aldri er laget for å ha den type sw.

De fleste tdi og 3,0 bensin har eller er blitt bygget om fra 6 til 7 igangkjøringslameller, en kasse fra feks en 1,8t er ikke holdbar i en 1,9tdi. Så jeg hadde funnet en kasse med samme type nr fra en bil med lik motor og med riktig nr på styreenheten.

Finner du en kasse som mekanisk er lik som den du har så kan du jo flytte over styreenheten fra den gamle eventuelt.

Men OM den nye kassen har 7 lameller og din gamle har 6.. og du flytter over styreenheten så havarerer du kassa om du starter bilen med 7 lameller og sw for 6 lameller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej, hvordan ser man om det er 6, el 7 lameller?

er det en enkel sak å bytte om elektronikk?

Har en kompis som mener det er elektronikken som ryker på kassene, er det riktig+?

DMX og DMV kassene ser veldig like ut, mekanisk....

til slutt, kanman skifte lamellene selv.... eller er det en stor operasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenheten på alle Multitronic kasser sitter skrudd fast

En 99 mod A6 1.9 TDI har vel ikke en Multitronic? Her er det vel en tradisjonell 4-trinns automat uten Tip-funksjon? Multi ble vel først introdusert i 2002? Eller tar jeg fullstendig feil her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.